تلاش برای تأمین نیازهای خانواده برترین عبادت است
کد خبر: 3561028
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

تلاش برای تأمین نیازهای خانواده برترین عبادت است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: تلاش برای تأمین نیازهای اقتصادی خانواده یکی از برترین عبادت‌ها در نزد خداوند محسوب می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام رضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تأمین نیازهای اقتصادی افراد خانواده یکی از مهم‌ترین وظایف مرد است.
وی افزود: کار و تلاش در راه تأمین نیازهای همسر و فرزندان و ایجاد توسعه در وضعیت اقتصادی خانواده مانند جهاد فی سبیل‌الله است و در روایتی از وجود مبارک امام رضا(ع) نقل شده است که بهترین درهم و دیناری که در راه خدا خرج می‌شود، درهم و دیناری است که مرد برای رفاه زن و فرزند خود هزینه می‌کند.
حیدری کاشانی با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های اقتصادی توسط مردان، اظهار کرد: این موضوع در روایات اسلامی بسیار مورد توصیه قرار گرفته است و ما نیز به‌عنوان پیروان دین مبین اسلام باید به این مسئله توجه داشته باشیم.
وی وجود مرد را در خانواده واسطه‌ای برای دریافت فیض الهی دانست و اظهار کرد: خداوند دوست دارد که مرد نسبت به خانواده‌اش بخشنده باشد و از آنجا که داشتن این صفت باعث رضایت و خشنودی خدا می‌شود این فرد از تمام کائنات برکت و رحمت دریافت خواهد کرد.
سخنران حرم مطهر رضوی، بخشندگی و بذل و بخشش مال به دیگران و به‌ویژه زن و فرزند و همچنین پدر و مادر را یکی از عوامل رفع فشار قبر دانست و گفت: کسی که برای خانواده خود توسعه ایجاد کند از فشار قبر در امان خواهد بود.
وی عنوان کرد: ملازم بودن با خانواده و رسیدگی به آن­ها و تأمین نیازهای آن­ها همچنین باعث می‌شود که فرد مورد بخشش و رحمت الهی قرا بگیرد، بنابراین شایسته است که فرد مؤمن نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشد.
مهناز امیریان
captcha