تولید قطعه موسیقی لری دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3574260
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

تولید قطعه موسیقی لری دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی: یک قطعه موسیقی لری با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، جواد طالبی، مدیر واحد موسیقی این مرکز روز گذشته، 25 بهمن‌ماه گفت: این اثر را  مسعود موسوی تنظیم و آهنگسازی کرده است.
وی اضافه کرد: حسین مدرس از هنرمندان خوب استان اجرای آواز این قطعه موسیقی را بر عهده داشته است، ضمن اینکه شعر این اثر نیز توسط رسول سنایی از شاعران آیینی استان سروده شده است.
مدیر واحد موسیقی حوزه هنری استان بیان کرد: آیین رونمایی از این اثر با حضور خواننده و آهنگساز آن در یاسوج برگزار شد، ضمن اینکه به‌زودی یک قطعه موسیقی قشقایی نیز با موضوع دفاع مقدس در این مرکز تولید می‌شود.
طالبی یادآور شد: به‌زودی از آلبوم«قهس و مقوم» رونمایی خواهد شد و جشنواره پیشه‌نوازی نیز در استان برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، همچنین کتاب «مصرف هنری و تجربه  زیبایی شناختی» به قلم نویسندگان استانی در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید و منتشر شد.
این کتاب در حوزه جامعه‌شناسی هنر بوده و توسط حسین خلیلی و فرود عباسی از پژوهشگران هنرمند هم‌استانی به نگارش درآمده است.
کتاب «مصرف هنری و تجربه زیبایی شناختی» می‌تواند یک منبع مطالعاتی پایه برای جستارطلبان و علاقه‌مندان به مباحث اقتصاد هنر باشد.
این کتاب در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات آناپنا به چاپ رسیده است.
در پشت جلد این کتاب آمده است: «مصرف هنری»، مبحثی میان رشته‌ای و تطبیقی است. هم از منظر اقتصاد تعریف‌پذیر است، هم از دریچه شناختیِ هنر نفوذ دارد، هم از دیدگاه فلسفه، زیبایی‌شناسی و نشانه شناسی جُستارمند است؛ و هم رویکردهای تحلیلی جامعه شناختی، روان شناختی، علوم ارتباطات و ... را متوجه خود دارد. با این همه، مصرف هنری موضوعی نو و کمتر شناخته‌شده در مطالعات تطبیقی است و ضرورت دارد (به خصوص در ایران) بیشتر بدان پرداخته شود. از این رو در نوشتار حاضر، مصرف هنری را با  یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به آن یعنی «تجربه زیبایی شناختی» مورد بررسی قرار داده‌ایم تا به عنوان نمونه موردی، پیش درآمدی باشد بر شناخت ابعاد مختلف آن و نیز زمینه‌ای باشد برای انجام مطالعات گسترده از سوی علاقه‌مندان به پژوهش‌های تطبیقی هنر.
این کتاب همزمان با نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج در غرفه انتشارات آناپنا عرضه می‌شود.
captcha