فرهنگ قرآنی چراغ راه جامعه است
کد خبر: 3576386
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

فرهنگ قرآنی چراغ راه جامعه است

گروه فعالیت‌های قرانی: مدیر دارالقرآن آل‌طه سردرود تبریز، فرهنگ قرآنی را چراغ راه جامعه دانست و گفت: فرهنگ و معارف و حیانی قرآن کریم، چراغ راه جامعه اسلامی در رسیدن به رشد و تعالی است به طوری که نهادینه شدن تعالیم حیات بخش آن ضامن سعادت و پیشرفت همه جانبه جامعه خواهد بود.

ابراهیم مهرانیا، مدیر دارالقرآن آل‌طه سردرود تبریز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: 150 قرآن آموز در این مؤسسه در رشته های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، قرائت و مفاهیم مشغول آموزش هستند.

وی، افزود: چون قرآن کتاب آسمانی مسلمانان محسوب می‌شود و آفرینش ما بی هدف و حکمت نبوده و هدف از زندگی انسان روی زمین را به ما می‌گوید و برای رسیدن به این هدف و درک آن باید قرآن بخوانیم.

مهرانیا، با اشاره به عوامل دخیل در مهجوریت قرآن یادآور شد: نخواندن قرآن، ترجیح غیر قرآن بر قرآن، تدبر و اندیشه نکردن در قرآن و از همه مهمتر عمل نکردن به قرآن از مصادیق مهجوریت قرآن است.

وی افزود: هر قدر انسان نسبت به عظمت و منزلت قرآن و نقش آن در زندگی خويش جاهل باشد، به همان ميزان شوق و ذوق او در اطاعت از آن كمتر خواهد شد؛ وقتی انسان نداند كه اين كتاب چه فايده و بركاتی برای او دارد، به يقين رغبتی در توجه و پيروی از آن نشان نمی‌دهد.

مدیر دارالقرآن آل‌طه سردرود، فرهنگ قرآنی را چراغ راه جامعه دانست و افزود: فرهنگ و معارف و حیانی قرآن کریم، چراغ راه جامعه اسلامی در رسیدن به رشد و تعالی است به طوریکه نهادینه شدن تعالیم حیات بخش آن ضامن سعادت و پیشرفت همه جانبه جامعه خواهد بود.

مهرانیا از هدف موسسات قرآنی گفت و تاکید کرد: مهم‌ترین هدف ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و تربیت اسلامی فرزندان است تا در آینده دشمنان اسلام و قرآن نتوانند به دین و مذهب ما ضربه زنند. 

captcha