بازاریان با رعایت سود عادلانه حلال در کسب و کار به محرومین توجه کنند
کد خبر: 3580170
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
متقی‌نیا:

بازاریان با رعایت سود عادلانه حلال در کسب و کار به محرومین توجه کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به محرومین و مستمندان، اظهارکرد: بازاریان رعایت حال محرومین را در این روزهای پایانی سال مورد توجه داشته باشند و با رعایت سود عادلانه حلال در کسب و کار به محرومین توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با اشاره به هفته نیکوکاری و دیدگاه امام خمینی(ره) مبنی بر اهمیت و ضرورت توجه به محرومین و مستمندان، گفت: بازاریان نیز در این زمینه، رعایت حال محرومین را در این روزهای پایانی سال مورد توجه داشته باشند و با رعایت سود عادلانه حلال در کسب وکار به محرومین توجه کنند.
وی افزود: در روزهای پایانی سال بهتر است موضوعاتی هم‌چون رونق و یا کسادی کسب و کار، شکاف‌های طبقاتی و توزیع درآمدهای برابر یا نابرابر، قدرت و توان خرید مردم، قیمت کالای‌های اساسی مورد نیاز مردم و در مجموع آن‌چه که با معیشت مردم در سال اقدام و عمل ارتباط دارد مورد بررسی قرار گیرد.
متقی‌نیا با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ادامه داد: در پایان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل قرار گرفته‌ایم، مسئولان لرستانی باید به مردم گزارش دهند که در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل چه کارهایی را انجام داده‎اند.
وی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید مسئولان شاخص‌های رفاه مردم را ارزیابی کنند و به بحث درآمدی آنها بپردازند.
متقی‎نیا ادامه داد: مسئولان باید به مردم اعلام کنند که برای کاهش بیکاری افزایش اشتغال و....چه کارهایی را در سالجاری انجام داده‌اند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: مردم باید بدانند در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مسئولان چه کارهایی را انجام داده‌اند، این حق مردم است.
وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید درباره مبارزه با قاچاق کالا، حقوق‌های نجومی، راستی‌آزمایی وام‌هایی که پرداخت شده، رکود و .... به مردم گزارش دهند.
متقی‎نیا  با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و قابل تحسین بودن اقداماتی ‌ کاشتن هر درخت با نام و یاد یک شهید، اضافه کرد: قرار است در این هفته تا سطح نیم میلیون نهال توسط منابع طبیعی کاشته شود که از همه مردم دعوت می‌شود در انجام این کار همکاری داشته باشند.
خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه نقض حقوق بشر را دسیسه آمریکا علیه ایران دانست و اظهارکرد: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان و نزدیکان آن‌ها با نگرانی از ساماندهی محور مقاومت در منطقه توسط ایران به‌دنبال دسیسه‌هایی هم‌چون طرح نقض حقوق بشر علیه ایران هستند.
وی با بیان این‌که نگرانی دیگر آمریکایی‌ها که آن‌ها را وادار به دسیسه‌هایی از این قبیل علیه ایران می‌کند، تبدیل شدن الگوی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان الگوی مقاومتی است، گفت: آمریکایی‌ها به‌خاطر نگرانی‌هایی که از قدرتمندی ایران در منطقه دارند طرح نرمال‌سازی ایران را مطرح می‌کنند تا با اجرای آن ایران از کشوری انقلابی به کشوری تعامل‌گرا تبدیل شود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد اضابا یادآوری این‌که در واقع باید دشمنان ایران را ناتوانان استراتژیک نامید، در بخش دیگری از سخنانش افزود: انتخاب فیصل تراد به‌عنوان نماینده عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل بیشتر به طنز شبیه است چراکه عربستان بیش‌از یک‌هزار و 500 کودک را در یمن کشته است و دو هزار و 140 کودک را و بیش‌از دو هزار مدرسه و خانه را بر سر مردم در سال‌های اخیر ویران کرده است.

captcha