مساجد بهترین مکان برای تربیت فرزندان صالح هستند
کد خبر: 3581003
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

مساجد بهترین مکان برای تربیت فرزندان صالح هستند

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی مساجد را مقدس‌ترین و بهترین مکان برای تربیت فرزندان صالح دانست و افزود: ما در طول تاریخ همه چیز را از مساجد آموخته ایم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیتالله زینالعابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز، 15 اسفند در همایش سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار شد، اظهار کرد: داشتن فرزندی که برای پدر و مادر استغفار کند از فوایدات انسان بعد از مرگش است.

وی مساجد را مقدس‌ترین و بهترین مکان برای تربیت فرزندان صالح دانست و افزود: ما در طول تاریخ همه چیز را از مساجد آموخته ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پیامبر(ص) و علمای دین مردم را در مساجد با اخلاقیات دینی آشنا کرده اند، گفت: صدای انقلاب و امام از مسجد بلند شد و ستارگان آسمان علم و ادب و تقوا مسجدی هستند که در راس آن ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری قرار دارند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: قرآن یا کتابی اگر انسان از خود بگذارد و مردم بعد او آن کتاب و قرآن را بخوانند برای انسان دارای فواید زیادی است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ما از خان عالمان دینی و قرآن شریف بهره مند هستیم، اظهار کرد: «پژوهشی نو پیرامون قرآن آیین زندگی» تالیف جدید بنده است و در این کتاب نشان داده شده که قرآن کتاب زندگی است و حدود 100 موضوع را بیان کرده ام.

آیتالله قربانی با بیان اینکه از دیگر فواید برای انسان ها، کندن چاه و بیرون آمدن آب و استفاده مردم از آن است، گفت: آب مهمترین مسئله جهان امروز است و می تواند وسیله نجات افراد زیادی باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید در صرفه جویی آب دقت کنیم، افزود: باید اسراف در آب نکنیم.

آیتالله قربانی با اشاره به فرا رسیدن 15 اسفند و روز درختکاری، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از استفاده های انسان بعد از مرگش که دیگران از آن بهره می برند درخت است.

وی با بیان اینکه درختکاری سنتی خوب است و باید بیشتر ترویج داده شود، گفت: گیلان بهشت ایران است زیرا فضای بهشتی دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ها انجمن های قرائت قرآن در شهر و روستا به وجود می آورند و مردم در آنجا مسائل دین و قرآن می آموزند که این کار هم سبب فایده برای انسان است.

آیتالله قربانی با بیان اینکه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) سنت خوبی است، عنوان کرد: کسانی که مجالس روشنگری و محافل دینی برگزار می کردند حال از دنیا رفته اند، اما آن مجالس پابرجاست، خیر به روحشان می رسد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، تصریح کرد: تند و تیز حرکت کردن دلیل بر انقلابی بودن نیست و کسانی که بی تحرکند باید بدانند انقلابی بودن با سکوت نمی سازد. در واقع انقلابی بودن به موقع صحبت کردن و ارزش ها را پاس داشتن است.

captcha