سعیده
مصری، همسر شهید آتشنشان حسین سلطانی در گفتوگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ،
بیان
کرد: ما مدت 12 سال است که ازدواج کردیم و حاصل این ازدواج دختر شش سالهام است
که اکنون خیلی دلتنگ پدرش است.
ایمان
قوی سبب شهادتش شد
وی
بیان کرد: همسرم متولد سال ۶۱ بود و
حدود 16 سال در حوزه آتشنشانی فعالیت داشت، در واقع محل خدمتش نیز ایستگاه آتشنشانی بود. حسین خیلی
به خدا اعتقاد داشت و ایمانش بسیار قوی بود؛ به مردم خیلی کمک میکرد، امکان
نداشت از کنار کسی رد شود و کمکش نکند. انسان بسیار رئوفی بود و دل بزرگ و مهربانی
داشت که همین خصوصیات اخلاقی و ایمانش سبب تمایز و شهادتش شد.
دلتنگی
دختر برای پدرش
همسر
شهید اظهار کرد: حسین همیشه در قلب و ذهن ما جای دارد و حس میکنم همیشه کنار و مواظب
ماست؛ این خواست خدا بود که حسین شهید شود و امسال کنار ما نباشد اما دخترم به
دلیل اینکه در مراسمها نبود گاهی به من میگوید دلم برای بابا تنگ شده، واقعا نمیدانم
چگونه آرامش کنم تنها کاری که میکنم این است که عکس پدرش را به او میدهم و دخترم
با عکس پدرش صحبت میکند البته فعلا به دلیل اینکه اقوام کنار ما هستند خیلی
دلتنگی و گریه نمیکند و الحمدالله دختر تودار و باهوشی است.
مصری اظهار کرد: همسرم همیشه مقداری پول برای ما کنار میگذاشت خودم نیز پسانداز داشتم
البته پدرم از نظر مالی و معنوی خیلی کمک میکند و کنارم است و به همین دلیل
از نظر مالی اصلا اذیت نشدم. اما از مسئولان انتظار دارم به وعدههایشان عمل کنند
و توقع خاصی ندارم.
وی
بیان کرد: برگزاری مراسمها و حضور مردم در کنار ما یک دلگرمی بود، به هرحال احترام
برای خانوادهها قائل میشدند و من راضی هستم؛ هرچند که فیلمهای پلاسکو را
هر روز به ما نشان میدادند و داغمان را تازهتر میکردند ولی به نظر من این
اتفاقی بود که باید میافتاد اما بعضی از مردم چهارشنبهسوری امسال میتوانستند
حداقل با خانوادهها همدردی کرده و کمی آرامتر این مراسم را برگزار کنند ولی
اصلا انگار نه انگار که این اتفاق افتاده بود که بابت این کارها همه ما دلگیر شدیم.
مصری با بیان جملهای از وصیت این شهید آتشنشان، گفت: حسین همیشه میگفت جوری
باش که اگر نبودم آنقدر قوی باشی که بتوانی هلما را به نحو احسنت بزرگ کنی تا
کمبودی را احساس نکند.
زینب
رحیمی