تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل دو سویه دولت و ملت را می‌طلبد/تلاش بیشتر برای انگیزه‌های معنوی در کار
کد خبر: 3585847
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل دو سویه دولت و ملت را می‌طلبد/تلاش بیشتر برای انگیزه‌های معنوی در کار

گروه سیاست و اقتصاد: حجت‌الاسلام شاه‌آبادی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی تعامل دو سویه دولت و ملت را می‌طلبد، گفت: باید در کار و اشتغال بعد فرهنگی و معنوی ترویج شود و مردم باید درک کنند دشمن در جنگ قطعاً به دنبال منافع خود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی شاه‌آبادی، امام جمعه گتوند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: موضوع تولید و اشتغال از سویی به دولت و بخشی از آن به مردم بازمی‌گردد؛ در تعامل دولت و ملت است که می‌شود تولید و اشتغال را به جد پیگیری کرد. از سویی دولت باید زیرساخت‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد، اشتغال و تولید را جدی پیگیری کند و وارد عمل شود. از طرف دیگر مردم نیز در این زمینه نقش‌آفرین هستند چرا که دولت به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم در این میان اظهار کرد: مردم چه در قالب سرمایه‌گذاری و چه در بحث تولید باید در کنار دولت بایستند و از آن پشتیبانی کنند. همچنین در مصرف تولیدات داخلی مردم می‌توانند به اشتغال و تولید ملی کمک کنند. بنابراین تحقق این شعار در تعامل این دو تحقق‌پذیر است. در صورتی که دولت تحرک و انگیزه لازم برای انجام کار داشته باشد و مردم آن را همراهی کنند آنچنان که این تعامل را ما در دوران انقلاب اسلامی دیدیم و هشت سال دفاع مقدس نیز بر اساس همین تعامل به نتیجه رسید. تمام توان نظام با همراهی مردم به میدان ‌آمد. لذا در این مبارزه اقتصادی دولت باید زمینه‌ها را فراهم کرده و مردم همراهی و همیاری کنند.

شاه‌آبادی با تأکید بر تعامل میان دولت و ملت در تحقق شعار سال و اشاره به نقش پایه‌ای دولت افزود: از طرفی بانک‌ها باید تعدیل شوند و با سودهای آنچنانی مبارزه شود و سرمایه‌ها در اشتغال صحیح و سالم به کار گرفته شود. بانک‌ها در قالب یک جریان عدالت‌محور از مردم پشتیبانی کنند و نگاه آنها صرفاً به یک گروه خاص نباشد.

امام جمعه گتوند با اشاره به نقش فرهنگ در تحقق شعار سال گفت: قطعاً نقش فرهنگ نقش بی‌بدیلی در کارکرد اجتماعی جامعه دارد. فرهنگ به مثابه نرم‌افزار، کار اجتماعی و اقتصادی در جامعه است. اگر فرهنگ صحیح کار و مصرف وجود داشته باشد قطعاً می‌تواند به تولید و اشتغال کمک کند. از این رو باید درصدد ایجاد پیوست‌های فرهنگی برای تولید و اشتغال باشیم و فرهنگ صحیح کار و مصرف را در جامعه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تهیه یک پیوست فرهنگی با همکاری اصناف و روحانیون در شهرستان گتوند در حال پیگیری است، گفت: تلاش می‌شود در این پیوست فرهنگ اسلامی کار و مصرف مورد توجه قرار گیرد. آنچه که مهم است در قالب جهاد اقتصادی باید انگیزه‌های الهی تقویت شود. متأسفانه به دلیل غلبه جنبه‌های غربی بیشتر به دنبال منافع مادی هستیم از این رو ضربه می‌خوریم.

شاه‌آبادی بیان کرد: باید در کار و اشتغال بعد فرهنگی و معنوی ترویج شود. ما الان در حال مبارزه هستیم. مردم باید درک کنند دشمن در جنگ قطعاً به دنبال منافع خود است. لذا باید در مقابل منافع دشمن تولید ملی را پشتیبانی کنیم. تلاش کنیم انگیزه‌های معنوی در کار و اقتصاد را بیشتر سازیم و مردم را با جریانات جنگ اقتصادی آشنا سازیم. رسانه‌های ملی در این زمینه نقش مهمی برای بالابردن انگیزه مردم دارند.

captcha