ضربه‌ای که مؤسسات قرآنی از کاغذبازی اداری می‌خورند
کد خبر: 4145932
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

ضربه‌ای که مؤسسات قرآنی از کاغذبازی اداری می‌خورند

مدیر مؤسسه «انصار اباصالح المهدی(ع)» بهبهان با بیان اینکه مشکلاتی مانند کاغذبازی و نبود حمایت، حرکت مؤسسات قرآنی را در مسیر فعالیت‌‎ها ناقص می‌‎گذارد، گفت: مسائلی که در مسیر بروکراسی اداری پیش آمده ما را در رسیدن به اهدافمان دچار مشکل می‌کند.

کاغذبازی اداریعبدالرحمن آغازی، مدیر مؤسسه قرآنی «انصار اباصالح المهدی(ع)» بهبهان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به طرح‌های اجرایی در این مؤسسه گفت: این مؤسسه از چهار سال گذشته فعالیت خود را در بهبهان آغاز کرد و در آغاز برنامه‌های مختلفی از انتشار نشریات دو زبانه به فارسی و عربی کشورهای حاشیه خلیج فارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع در برنامه‌های ما قرار داشت، اما متأسفانه مسائلی که در مسیر بروکراسی اداری، ثبت مدارک در سامانه‌های متعدد و دشواری مسیر تمدید پروانه و مسائل این‌ چنینی برای مؤسسه پیش آمده است، ما را در مسیر رسیدن به اهدافمان دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات تفسیر قرآنی را به صورت مستمر در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: اگر حداقل‌هایی در زمینه حمایت از مؤسسات قرآنی و هموار کردن مسیر فعالیت آنها انجام می‌شد کارهای بزرگی می‌‎توانستیم انجام بدهیم.

مدیر مؤسسه «انصار اباصالح المهدی(ع)» افزود: در صدد بودیم که در شهرستان بهبهان برنامه‌ای برای قاریان در حوزه تلاوت داشته باشیم و علاوه بر آن برنامه‌های قرآنی و دوره‌های متنوع برای جذب مردم به فعالیت‌های قرآنی در مؤسسه برگزار کنیم. طرحی نوشته بودیم که در سال آخر دولت قبلی به تصویب رسید و تمام پیگیری‌های آن که طی ماه انجام شد و قرار شد مبلغی در دو قسط به این مؤسسه اختصاص پیدا کند، اما با روی کار آمدن دولت جدید همه چیز تغییر کرد و با وجود ماه‌ها پیگیری این طرح نیز بر زمین ماند.

آغازی ادامه داد: بعد از آن نیز چندین طرح تدوین کردیم که مدت‌ها از ما وقت گرفت، اما متأسفانه همه این طرح‌ها بدون حمایت بر زمین مانده است. پروانه مؤسسه نیز در حال حاضر تمام شده است و برای تمدید آن نیز باید مدارک را مجدد در سامانه بارگذاری کرد.

وی تصریح کرد: چرا باید فعالیت‌های قرآنی در چرخه کاغذبازی به این حال و روز در بیاید؟ اجرای برنامه‌های فرهنگی دیگر این قدر مشکل و دردسر ندارد. در مدتی که این مؤسسه در شهرستان بهبهان راه‌اندازی شد تنها دو میلیون تومان به آن از سوی ارشاد کمک شد که برای کلاس تفسیر ثابت مؤسسه هزینه شده است.

مدیر مؤسسه «انصار اباصالح المهدی(ع)» در پایان با اشاره به ظرفیت قرآن و دیگر منابع اسلامی مانند نهج‌البلاغه برای ایجاد تحول مثبت در جامعه گفت: قرآن کریم «تبیان لکل شیء» است. برای همه در قرآن کریم روزی وجود دارد. اگر جوانان ما با خطبه‌های نهج‌البلاغه مانند خطبه متقین و کلمات قصار آن آشنا می‌شدند، بسیاری از مشکلات آنها برطرف می‌شد و مؤسسات قرآنی می‌توانند مسیر این آشنایی را هموار کنند، اما متأسفانه مشکلات کاغذبازی اداری و عدم حمایت، حرکت آنها را در مسیر فعالیت‌‎های قرآنی ناقص می‌‎گذارد. 

 

انتهای پیام
captcha