کد خبر: 3587361
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

مصرف ادویه های تند در بهار ممنوع

همانطور که با پایان زمستان و فرارسیدن بهار سبک لباس پوشیدن‌مان عوض می‌شود و به سراغ لباس‌های مناسب‌تر می‌رویم، باید حواس‌مان به سبک تغذیه خودمان هم باشد و متناسب با فصل تغذیه را هم تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ایران، اگر تاکنون سعی می‌کردیم از غذاهای گرم استفاده کنیم حالا دیگر باید مصرف این غذاها را محدود کنیم و به سراغ غذاهای سهل الهضم و خنک برویم تا دچار مشکلاتی مانند حساسیت‌های پوستی ناشی از تغذیه نشویم. دکتر غلامرضا کردافشاری معتقد است در این فصل بهتر است مصرف غذاهای تند و تیز که حاوی ادویه‌هایی مانند فلفل، زنجبیل یا سیر هستند را محدود کنید.


همچنین بهتر است غذاهای چرب و غذاهایی که غلظت خون را بالا می‌برند کمتر در رژیم غذایی شما قرار گیرند. این متخصص طب سنتی توصیه می‌کند: بهتر است از غذاهایی که هضم آنها راحت‌تر است مانند گوشت پرندگان، غلات و سبزیجات بیشتر استفاده کنید.
captcha