به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 18 فروردین در خطبههای نماز جمعه این شهر، با اشاره به فیوضات ماه مبارک رجب، اظهار کرد: ماه رجب دارای فرصت های بسیاری جهت خودسازی و تهذیب نفس است؛ لذا از خداوند می خواهیم به ما توفیق درک این ماه را بدهد.
وی ماه رجب را
ماهی دانست که بوی خوش متعدد دارد و افزود: باید از این بوی خوش استفاده کنیم.
همچنین این ماه ادعیه ویژه دارد که در ساختار معنوی انسان تاثیر فوق العادهای میگذارد.
امام جمعه رشت
با بیان اینکه انسان باید از فرصت ها استفاده کند، افزود: مراسم معنوی اعتکاف در
ماه رجب برگزار می شود و این یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است لذا فرصت
بسیار مناسبی ایجاد شده تا انسان با حضور در مسجد خود را برای یک سال بیمه کند.
وی با بیان اینکه
نمازهای ماه رجب موجب آسان شدن و شیرین شدن مرگ میشود، تصریح کرد: تنها همراه
انسان پس از مرگ اعمال انسان است که با خود از دنیا به آخرت میبرد لذا اعمالی که
در ماه رجب انجام میدهیم باعث میشود از پل صراط عبور کنیم.
نماینده ولی
فقیه در گیلان با اشاره به فرارسیدن میلاد فرخنده امام علی(ع) در 13 رجب، عنوان
کرد: امام علی(ع) تنها انسانی است که در خانه کعبه متولد شد، اما خیلیها امام علی(ع)
را نشناختند و امیدواریم جزو پیروان راستین امام علی(ع) باشیم.
این کارشناس دینی
حادثه بمباران شیمیایی در سوریه را کار استکبار جهانی دانست و بیان کرد: بمبهای شیمیایی
در انبار داعش وجود داشته است، اما استکبار وانمود میکند که بشار اسد بر مردم سوریه
مواد شیمیایی ریخته است و مردم خود را بمباران کرده است.
وی با بیان اینکه
دنیا گرفتار افراد زورگو و جنایتکار شده است بیان کرد: باید از کسانی که بدون
اصول حرکت میکنند ترسید. رئیس جمهور آمریکا با حمله نظامی به سوریه، به جمهوری
اسلامی ایران پیام داده است لذا کشورهای اسلامی باید با احتیاط حرکت کنند.
امام جمعه رشت
با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در اردیبهشت ماه، اظهار کرد: مردم در
انتخابات به هر فردی رای دهند قابل احترام است و امیدواریم گروههای سیاسی برای
کاندیدای خود تبلیغ کنند و با حفظ حرمت ها، کاندیدای دیگری را تخریب نکنند.