به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز، 26 فروردین در نشست با ائمه جماعات این دانشگاه، نماز را شالوده و بنیان سلامت اجتماعی دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به نماز به عنوان یکی از ارکان دین توجه شود، می تواند مانع بروز و ظهور بسیاری از مسایل و مشکلاتی که در حوزه سلامت اتفاق می افتد، گردد.
وی ائمه
جماعات را پیشگامان سلامت اجتماعی برشمرد و افزود: شما می توانید پیوند خوبی بین
سلامت اجتماعی و سلامت معنوی ایجاد کنید که در نهایت منجر به سلامت جامعه خواهد شد.
رئیس دانشگاه
علوم پزشکی گیلان با توجه به نزدیک بودن هفته سلامت تصریح کرد: برای مردم باید همه
هفته ها هفته سلامت باشد تا مردم بیشتر به فکر سلامت جسمی، روحی و اجتماعی خود و خانواده هایشان
باشند و در این زمینه نیز علما و روحانیون، علی الخصوص ائمه جماعات بسیار اثرگذار
هستند.
یوسف زاده گفت: با تلاش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و
ستاد اقامه نماز دانشگاه، کارهای فرهنگی بسیار خوبی در سال گذشته در سطح دانشگاه
علوم پزشکی گیلان انجام گرفته و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه
برتر درخصوص فریضه نماز از سوی استانداری انتخاب شد.
حجت الاسلام
والمسلمین امیر چهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی
گیلان نیز، درخصوص تبیین دین و فرهنگ نماز نکاتی را برای حاضرین ارائه کرد و متذکر
شد: یکی از پایه های اساسی دین مبین اسلام، نماز است که به وسیله آن می توان
موجبات آرامش قلب و روح و روان را مهیا نمود.
وی ادامه داد:
نماز، سرود توحید و یکتاپرستی است که همچون سد محکمی ما را در برابر عوامل آلوده کننده ای
که در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم محافظت می کند لذا اگر نماز واقعی در یک
جامعه ساری و جاری باشد، آن جامعه از بسیاری مشکلات و مسایل اجتماعی در امان خواهد
بود.
این کارشناس
دینی ائمه جماعات را آمرین به معروف و ناهیان از منکر خواند و اضافه کرد: شما می توانید
با رفتار حسنه خود افرادی که با آنان در یک اداره مشغول کار هستید را به ادای این
فریضه الهی تشویق کنید تا مقدمات سلامت جامعه فراهم شود.