امکانات از طرف حوزه، درس خواندن به همت طلاب/ تا 25 اردیبهشت فرصت باقی‌ است
کد خبر: 3591040
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

امکانات از طرف حوزه، درس خواندن به همت طلاب/ تا 25 اردیبهشت فرصت باقی‌ است

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول معاونت آموزش حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهر لواسان بیان کرد: داوطلبان و علاقه‌مندان ادامه تحصیل در حوزه علمیه تا 25 اردیبهشت زمان دارند تا به آدرس سایت حوزه علمیه استان تهران مراجعه کنند و ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی‌نیا، مسئول معاونت آموزش حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در شهر لواسان در رابطه با پذیرش طلبه حوزه علمیه لواسان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، بیان کرد: داوطلبان و علاقه‌مندان ادامه تحصیل در حوزه علمیه تا 25 اردیبهشت زمان دارند تا به آدرس سایت حوزه علمیه استان تهران مراجعه کنند و برای شرکت در حوزه‌های علمیه در سه مقطع؛ سیکل، دیپلم، لیسانس ثبت‌نام کنند. استان تهران در این سه مقطع آمادگی پذیرش طلبه را دارد و برای مقطع دکترا عزیزان علاقه‌مند می‌بایست به استان قم مراجعه و ثبت‌نام کنند.

ویژگی‌های حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)

وی ادامه داد: حوزه‌ها به تفکیک امکاناتی که دارند در مقاطع سیکل، دیپلم و لیسانس طلبه می‌پذیرند که حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) که در شهر لواسان واقع است در مقطع دیپلم ثبت‌نام می‌کند. تعداد داوطلبانی که امسال به عنوان اولویت اول می‌توانند این حوزه را انتخاب کنند صد نفر است که طی مصاحبه‌ایی عزیزان گزینش و پذیرش می‌شوند لازم به ذکر است که این حوزه دارای امکانات بسیار خوبی است از جمله وجود اساتید ممتاز و برجسته که از هر لحاظ علمی و اخلاقی زبان زد هستند، همچنین این حوزه در کنار مطالب علمی و مذهبی دروس حوزه علمیه یک سری دروس جنبی نیز قرار داده است از جمله یادگیری زبان انگلیسی است که با توجه به اینکه زبان روز و نیاز جامعه است دوستان همزمان می‌توانند از این کلاس‌ها نیز استفاده کنند.

مسئول معاونت آموزش حوزه علمیه اظهار کرد: مجموعه حوزه علمیه یک اتاق مانیتورینگ با قریب بر 40 دستگاه کامپیوتر دارد که طلاب می‌توانند برای مباحث تحقیقاتی و پژوهشی با توجه به نرم‌افزارهای به‌روز سطح علمی خود را ارتقا دهند. برنامه‌های شبانه روزی و حجرات با امکانات عالی همچنین سالن بدن‌سازی، استخر، کتابخانه وسیع و بی‌نظیر با حدود صد جلد کتاب از دیگر امکانات این حوزه است که علاقه‌مندان به تحصیل درس طلبگی می‌توانند از این فضاها نیز استفاده کنند.

اردوی یک هفته‌ای در مشهد مقدس

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌نیا تصریح کرد: طلابی که به این حوزه می‌آیند نباید نگران بحث تغذیه و هزینه‌های آن باشند زیراکه این مجموعه آموزشی برنامه صبحانه، نهار و شام و اسکان تا پایان سال تحصیلی برای عزیزان محیا است همچنین برنامه‌های اردویی ثابت را خواهیم داشت که از استان تهران خارج می‌شوند و یک هفته‌ از طرف مدرسه خدمت آقا علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در مشهد مقدس مشرف می‌شوند که غیر از این اردوهای یک و یا دو روزه به شهرها و استان‌های مجاور با هدف ایجاد نشاط و بالابردن روحیه عزیزان برای مطالعه بهتر خواهیم داشت.

این کارشناس آموزشی تبیین کرد: در این مکان قبل از امتحانات پایان سال به دلیل اینکه داوطلبان یک فضای راحت، شاداب و مفرحی را درک کنند و برای امتحانات آماده شوند اردوی 3-4 روزه شبانه‌روزی را داریم که دوستان از مدرسه خارج می‌شوند و به صورت گروهی در فضای آزاد زندگی می‌کنند که البته کلاس‌های آموزشی که در این اردوها برگزار می‌شود دوستان را برای امتحانات بهتر آماده می‌کند.

امکانات از طرف حوزه درس خواندن از طرف طلاب

مسئول معاونت آموزش حوزه علمیه اظهار کرد: هدف از ایجاد چنین امکاناتی در حوزه این است که تأمین امکانات از طرف حوزه باشد و درس خواندن از طرف آقایان و طلاب باشد که با این امکانات دغدغه‌ایی باقی نمی‌ماند که مانع درس نخواندن باشد تمام سعی مدیریت این حوزه بر این بود که دوستان دغدغه‌ایی در زمینه مالی نداشته باشند و یک محیط امن و آرامی برای درس خواندن داشته باشند.

زینب رحیمی

captcha