چاپ 3 کتاب توسط مؤسسه مهدقرآن نورالهدی نهاوند
کد خبر: 3592933
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

چاپ 3 کتاب توسط مؤسسه مهدقرآن نورالهدی نهاوند

مدیر مسؤل مؤسسه مهد قرآن و عترت نورالهدی شهرستان نهاوند گفت: این مؤسسه در زمینه‌های آموزش قرآن نوآوری‌هایی داشته و تا کنون موفق به چاپ 3 کتاب با کسب مجوز از وزارت ارشاد شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: آمنه کیانی اظهار کرد: از دی‌ماه 1382 فعالیت قرآنی این مرکز به عنوان تنها و نخستین مؤسسه قرآنی شهرستان نهاوند آغاز به‌کار کرده که تا کنون توانسته 3 حافظ کل قرآن، 4 حافظ حدود 20 جزء و در حدود 15نفر حافظ 10 تا 15 جزء را تربیت کند.
وی افزود: تا کنون حدود 150 نفر موفق به دریافت گواهینامه‌های کشوری از مؤسسه مهد قرآن و مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی ارشاد اسلامی در رشته‌های حفظ از یک جزء تا حفظ کل و مفاهیم مقدماتی و تکمیلی شده‌اند.
کیانی با بیان اینکه مؤسسه مهد قرآن در رشته‌های مختلف از مقطع خردسال و پیش‌دبستانی تا بزرگسال عناوین اول تا سوم در سطح شهرستان و استان را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: این مرکز علاوه بر رشته‌های قرآن، در رشته‌های ورزشی و هنری نیز موفق به کسب مقام اول تا سوم سطح شهرستان، استان و کشوری شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه حدود 10 نفر از مربیان و حافظان این مرکز به عنوان معلم در مدارس مشغول به آموزش قرآن هستند، ادامه داد: بیش از 150 نفر در دوره‌های تربیت مربی حفظ جزء 30، روخوانی و روانخوانی در این مؤسسه شرکت کرده و موفق به کسب گواهینامه شده‌اند و در شهرهای مختلف کشور مشغول به آموزش قرآن هستند که تا کنون حدود 10 نفر از مربیان و حافظان مؤسسه به عنوان معلم در مدارس، آموزش می‌دهند.
وی با بیان اینکه این مؤسسه در زمینه‌های آموزش قرآن نوآوری‌هایی داشته و تا کنون موفق به چاپ 3 کتاب با کسب مجوز از وزارت ارشاد شده است، تصریح کرد: نخستین کتاب «آموزش سریع و کاربردی حفظ قرآن به همراه رمزگذاری جزء اول قرآن کریم» برای مربیان و حفاظ در قطع رقعی با تیراژ 1000 جلد بود که این کتاب خود دارای 29 جزوه رمزگذاری اجزای قرآن است که در مؤسسه مورد استفاده علاقمندان قرار می‌گیرد به طوریکه با استفاده از روش رمزگذاری آیه به آیه قرآن، افراد مسلط به حفظ دقیق و ماندگار شماره آیات و حفظ تعداد آیات سوره‌ها می‌شوند. وی افزود: دومین کتاب «جدیدترین روش آموزش روخوانی» در قالب شعر و داستان است که این اثر بیشتر برای نونهالان و نوجوانان و عده‌ای از بزرگسالان در قطع رحلی با تیراژ 1000 جلد تهیه و چاپ شده که قواعد روخوانی قرآن با داستان و شعر خدمت علاقمندان توضیح داده شده است.
کیانی اضافه کرد: سومین کتاب با موضوع «سریعترین و کاربردی‌ترین روش آموزش تجوید سطح 1» به همراه آموزش دروس با شعر است که این کتاب در قطع رحلی با تیراژ 1000 جلد برای نوجوانان و بزرگسالان تهیه و چاپ شده که در این کتاب کل دروس تجوید سطح 1 با زبان شعر نیز ارائه شده است.
وی تصریح کرد: هدف از چاپ این کتاب‌ها، ترویج هر چه بیشتر قرآن و جذابیت و شیرینی در آموزش به ویژه آموزش قرآن است چرا که در احادیث زیادی تکیه به خواندن و فراگرفتن قرآن آمده و این نوع آموزش باعث سرعت یادگیری و عدم اتلاف وقت می‌شود.
مدیرمسؤل مؤسسه مهد قرآن و عترت نورالهدی شهرستان نهاوند بیان کرد: دو کتاب روخوانی و روانخوانی و تجوید سطح 1 تازه مجوز گرفته‌اند اما کتاب آموزش سریع و کاربردی حفظ قرآن و جزوات مربوطه قبلا به صورت جزوه در اختیار مربیان مؤسسه قرار می‌گرفت و در شهرهای اطراف نهاوند نیز به علاقمندان داده شده است و در حال حاضر این کتاب و جزوات در مؤسسه و مهد قرآن و یک مرکز پخش در شهر قم به فروش می‌رسند.
captcha