شاخص مهم در انتخاب رئیس جمهور انقلابی بودن است/روحیه انقلابی برای کشور توسعه می آورد
کد خبر: 3593880
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

شاخص مهم در انتخاب رئیس جمهور انقلابی بودن است/روحیه انقلابی برای کشور توسعه می آورد

گروه سیاست و اقتصاد: حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان اینکه حضور حداکثری و انتخاب اصلح دو نکته مهم در انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: انتخاب اصلح شاخص دارد، مهم ترین آن این است که رئیس جمهور باید انقلابی باشد؛ انقلابی یعنی آرمان گرایی، اخلاص، نیت پاک داشتن و خدمت بدون منت بر مردم و استکبار ستیزی و این روحیه انقلابی است که برای کشور توسعه می آورد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز امروز 8 اردیبهشت در خطبه‎های نماز جمعه اهواز  بر رعایت تقوای الهی تاکید و گفت: تقوا باید در آشکار و پنهان، در مسائل فردی و اجتماعی رعایت شود و سایر حوزه های رفتاری انسان را شامل شود. 

امام جمعه موقت اهواز گفت: امروز روز اول ماه شعبان است و این ماه، ماه رسول خدا(ص) است. روزه از عبادات این ماه است. ادعیه بسیار ارزشمندی در این ماه وارد شده است. تاکید می کنم جشن های با محتوایی باشد، آشنایی با معارف قرآن، معارف رسول خدا( ص) و عترت ایشان مورد توجه باشد و به ویژه در جشن های نیمه شعبان ابتذالی در جشن ها نباشد. نباید از موسیقی هایی که تناسب ندارد، در این جشن ها استفاده شود.

وی ادامه داد: سوم شعبان روز ولادت اباعبدالله الحسین(ع) است، افتخار جامعه ما این است که یک جامعه حسینی است. جامعه ای است که اقتدا به ایشان دارد. این روز روز پاسدار نام گرفته است که نامگذاری بسیار ارزشمندی است.  یکی از حکمت های عملی امام(ره) تشکیل سپاه پاسداران بود، امام اجازه نداد نغمه شوم انحلال ارتش عملی بشود اما در کنار ارتش جمهوری اسلامی، دستور تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داد و فرزندانی که جوشش انقلاب بودند، این سپاه را تشکیل دادند. 

حسن زاده ادامه داد: سپاه پاسداران قبل از آغاز جنگ تحمیلی در مبارزه با ضد انقلاب در کردستان، خوزستان، تهران و استان های دیگر نقش داشتند و در دوران دفاع مقدس سپاه پاسداران مهمترین نقش را داشت و بخش مهمی از این عظمت و اقتدار امروز ما مرهون سپاه پاسداران است. سپاه پاسداران بعد از جنگ نقش بسیار مهمی در بازسازی کشور داشت و به خوبی از عهده آنچه در صحنه های کشور و مأموریت های توسعه نیاز داشتیم برآمدند. 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: آخرین مورد این مأموریت ها توافق نامه ای است که بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سپاه پاسداران و وزارت نیرو منعقد شد و اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص داده شد که اگر اجرایی شود در آبرسانی، فاضلاب، محیط زیست و مقابله با ریزگردها تأثیر بسیاری دارد. سپاه پاسداران در زمینه تجهیزات دفاعی نیز توفیقات بسیاری داشته است و در جنگ نرم نیز مؤثر بوده است. یاد همه شهدای پاسدار را گرامی می داریم. 

حسن زاده از زحمات پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداران لشکر 7 ولیعصر(عج) قدردانی کرد و گفت: از پاسدارانی که در روزهای اول جنگ و در شبیخون ها در خوزستان بودند و هیچ وقت حقشان ادا نشد، قدردانی می کنیم. پاسدارانی که شبیخونها را طراحی و ماشین جنگی صدام را متوقف کرند و مظلومانه و غریبانه جان خود را تقدیم کردند، کشور ما و همه ما مدیون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. 

وی گفت: سپاه پاسداران متعلق به همه کشور است، متعلق به یک جناح خاصی نیست، سپاهی است که کشور و نظام را حفظ کرده است و این فرهنگ بسیجی که از دل سپاه پاسداران آمد، امروز در برابر دنیای استکبار در عراق، سوریه و یمن ایستاده است.

حسن زاده با اشاره با سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در تاریخ 10 اردیبهشت گفت: این عملیات در سوم خرداد منتهی به آزادسازی خرمشهر شد. همه باید بدانیم و شهدایی که تقدیم کردیم را فراموش نکنیم و جانبازان عملیات بیت المقدس که هنوز جراحت های آن روزها را دارند، از یاد نبریم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود به روز جهانی کار و کارگر اشاره و از همه کارگران در تمام کشور تقدیر و تشکر کرد و با یادآوری نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کارگران سهم بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی که یک رکن آن تولید و ارتقای کیفیت کالاهای داخلی است، دارند. ان شاﺀ الله با اتقان و استواری که کارگران به کار خود می دهند، کالای ایرانی نماد مرغوبیت باشد. البته همه مسئولان باید تلاش کنند که کارگران از نظر معیشتی و رفاهی وضعیت بهتری داشته باشند و امنیت شغلی برای آنها ایجاد کنند.

وی به روز جانباز و سالروز ولادت حضرت ابالفضل العباس(ع) اشاره و یاد همه جانبازان ایران اسلامی در همه دوران را گرامیداشت و عزت امروز کشورمان را مرهون جان فشانی این جانبازان دانست. 

حسن زاده همچنین به سالروز میلاد امام زین العابدین(ع) اشاره و بر بهره گیری بیش از پیش از معارف بر جای مانده از ایشان و به ویژه صحیفه سجادیه تأکید کرد. 

امام جمعه اهواز روز 12 اردیبهشت و روز معلم را گرامیداشت و درباره شخصیت شهید مطهری گفت: استاد شهید مطهری انصافا یک شخصیت استثنایی داشت، او از نظر استفاده از معارف الهی بی نظیر بود. امام او را پاره تن خود دانست و از محضر علامه طباطبایی و امام(ره) استفاده بسیار برد و استفاده بسیار رساند. گروهی که شهید مطهری را از ما گرفت معتقد به اسلام منهای روحانیت بود. امام فرمود: «اسلام بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است.»

وی در ادامه گفت: مهم ترین مسأله ای که در پیش داریم، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها است. انتخابات ریاست جمهوری مظهری از مظاهر مردم سالاری دینی است که تنها انتخاباتی است که کشوری برگزار می‌شود. براساس فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری آنچه اهمیت دارد اول حضور کامل و حداکثری است. چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند: وقتی حضور مردم باشد، دشمنان مأیوس می شوند. به دیگران هم باید توصیه و سفارش برای حضور کرد. حضور مردم نشانه اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی است.

خطیب نماز جمعه اهواز بر انتخاب اصلح به عنوان نکته دوم تاکید کرد و افزود: انتخاب اصلح شاخص دارد، مهم ترین آن این است که رئیس جمهور باید انقلابی باشد و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند. وقتی شخصی انقلابی باشد یعنی آرمان گرا است و آرمان ها و اهداف انقلاب را فراموش نمی کند. انقلابی یعنی اخلاص و نیت پاک داشتن و خدمت بدون منت بر مردم و استکبار ستیزی. شخص انقلابی یعنی در مقابل دشمن منفعل نباشد و در مقابل آنها اقتدار داشته و اهل فداکاری باشد، اهل ایثار باشد؛ نه تنها نظری به بیت المال نداشته باشد بلکه آنچه دارد هم خرج کند؛ سلامتی و وقت و رفاه و آسایشش را برای خدمت به مردم بگذارد. در مسائل مالی پاک باشد و شیفته خدمت به مردم باشد نه تشنه قدرت. ادبیات و فرهنگش این باشد که محرومین و اقشار آسیب پذیر را بر مرفهین ترجیح بدهد.

وی گفت: شخص انقلابی باشد یعنی نگاهش به مسائل نگاه اشرافی‌گری نباشد، عدالت را در عمل پیاده کند. نگاهش به داخل کشور باشد. روحیه انقلابی است که توسعه می آورد. وقتی روحیه انقلابی شد، نتیجه آن رشد علمی حیرت انگیزی می شود که ما داریم.

حسن زاده تاکید کرد: از مقدساتمان برای انتخابات هزینه نکنیم. اشتباهی که بعضا داشتیم تکرار نکنیم؛ (چه کسی خواب دیده است و یا نظر امام عصر(ارواحنا له الفدا)بر چه کسی است)، اینها نیست. ما هستیم و شاخص هایی که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند. این ملاک ها را تطبیق بدهیم و با حضور حداکثری، شخص اصلح انتخاب شود.

وی درباره انتخابات شورا نیز گفت: ما در شوراها افرادی امانتدار و کاربلد و متخصص می خواهیم. فردی امانتدار باشد، بی آنکه توسعه شهری را بداند فایده ای ندارد یا بداند و امانتدار نباشد این هم فایده ای ندارد. کار شورا این نباشد که فقط افراد را برای استخدام معرفی کند. اعتباراتی که برای استان و شهر ما می‌آید، خیلی کمتر از اعتبارات شهرهای مهم دیگر نیست، اما متاسفانه انحرافات مالی که داشته ایم باعث شد نتوانیم از اعتبارات استفاده کنیم. ان شاالله شورایی کار آمد، متخصص و متعهد در اهواز و سایر شهرها داشته باشیم.

حسن زاده در پایان شهادت 9 نفر از مرزبانان کشورمان را تبریک و تسلیت گفت و عنوان کرد: ان شاﺀ الله انتقام این خون های به ناحق ریخته را از گروهک های تروریستی خواهیم گرفت. 

captcha