راهیابی اثر نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به همایش «تئاتر مردمی خرداد»
کد خبر: 3602350
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
با معرفی 20 گروه نمایشی؛

راهیابی اثر نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به همایش «تئاتر مردمی خرداد»

گروه هنر: هیئت انتخاب چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد پس از بررسی و ارزشیابی، نمایش «نبرد گجستان» اثر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و 20 اثر دیگر متقاضی در این همایش را حایز شرایط حضور در این رویداد معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، هیئت انتخاب چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد پس از بررسی و ارزشیابی آثار همه‌ متقاضیان، 20 اثر را حایز شرایط حضور در این رویداد معرفی کردند.
همچنین بنا بر پیشنهاد اعضای هیات انتخاب و موافقت دبیرخانه، چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و برای تمرکز زدایی و توسعه‌ اجرای نمایش‌های میدانی، آثار گروه‌های استانی از 13 تا 16 خردادماه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به اجرا خواهند پرداخت.
نمایش «نبرد گچستان» به نویسندگی  و کارگردانی اکبر آیین کاری از حوزه هنری  استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این رویداد حضور داشته است
گفتنی است مراسم اختتامیه‌ همایش در روز 17خردادماه با تقدیر از گروه‌های شرکت کننده در حوزه هنری در تهران برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، چهارمین همایش سراسری «تئاتر مردمی خرداد» (ویژه‌ نمایش‌های خیابانی و محیطی) به منظور ارج نهادن به شخصیت شامخ و تاثیرگذار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و همچنین پرداختن به قیام 15 خرداد و نقش و جایگاه آن در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی توسط مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همكاری ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) از 13 تا 16 خردادماه به دبیری امیرحسین شفیعی و به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تهران و 12 استان برگزار می‌شود.
captcha