حجتالاسلام والمسلمین میثم ابراهیمیمنش، غرفهدار بخش معاونت تبلیغ حوزه علمیه بیستوپنجمین نمایشگاه بینالمللی قرآن در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید بتواند ذهن پژوهشگر مردم را بیدار کند، گفت: نمایشگاه قرآن جدا از اینکه محلی است که در آن محصولات قرآن عرضه میشود باید مکانی پژوهشی باشد تا در آن به مفاهیم دینی به شکلی کارشناسانه پرداخته شود، البته ممکن است عدهای تصور کنند اینگونه مباحث برای مردم عادی جذابیتی ندارد، ولیکن اعتقاد من این است که اگر موضوعات به شکل خوب عرضه شود جواب دریافتی نیز مثبت خواهد بود.
فرصتی برای تبلیغ بینالمللی قرآنوی افزود: موضوع دیگری که باید به شکل جدی به آن توجه کرد این است که نمایشگاه قرآن فرصتی برای تبلیغ بینالمللی قرآن است، زیرا جدا از اینکه در این نمایشگاه میبایست قرآن اصلیترین فاکتور برای تبلیغ باشد میبایست آموزههای شیعی نیز به شکل جدی در امور تبلیغی مد نظر باشد، چراکه با هجمهای که وهابیون آغاز کردهاند ما نیز باید بتوانیم مبلغ صحیحی برای آرمانها و تفکرات خود باشیم.
این مدرس حوزه تاکید کرد: برای رسیدن به این خواستهها راه حلهای متعددی وجود دارد که در این نمایشگاه به آن پرداخته میشود؛ برای مثال در غرفههایی کتب قرآنی و اسلامی عرصه میشود. این کتب اگر به مردم به شکلی خوب عرضه شود میتواند وجه پژوهشی را در جامعه پدید آورد. شکل دیگر، وجه هنری است که به نظرم یکی از ابزارهای موثر برای تبلیغ امور دینی و قرآنی است.
آشنایی کودکان با قصص قرآنیابراهیمیمنش در پایان گفت: در نمایشگاه، نمایشهایی برای کودکان برگزار میشود که در آن قصص قرآنی با زبان نمایش به کودکان منتقل میشود. این اتفاق بسیاری خوبی است، چون از کودکی باید کودکان را با آموزههای قرانی آشنا کرد تا در بزرگسالی شاهد تربیت نیروی متعهد باشیم.