رقابت‌های قرآنی دبی کاملا گنگ و مبهم است/ مسابقاتی کاملا سیاسی
کد خبر: 3610152
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
فیضی ‌پس از بازگشت از امارات:

رقابت‌های قرآنی دبی کاملا گنگ و مبهم است/ مسابقاتی کاملا سیاسی

گروه مسابقات: پدر و همراه نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن امارات با بیان اینکه مسابقات این کشور کاملا گنگ و مبهم است، از رفتار ناشایست یکی از عوامل اجرایی این مسابقات سخن گفت و از اینکه حتی رتبه ایران اعلام نشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا(، علی فیضی، حافظ کل قرآن کریم نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات متحده عربی در رشته حفظ، ساعت 10:30 صبح امروز جمعه، 26 خردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شد و مورد استقبال سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه و گروه خبری ایکنا قرار گرفت.

فیضی که در این دوره از مسابقات قرآن کشور امارات حائز رتبه‌ای نشد، در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) طی گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با سطح این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات متحده عربی اظهار کرد: سطح این مسابقات خیلی خوب و بالا بود. همچنین، نمایندگان 106 کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند و سن متسابقان نیز در این دوره به زیر 25 سال رسیده بود و شرکت کنندگان در این دوره نیز که اکثر آن‌های بین 20 تا 25 سال سن داشتند، خیلی با سطح بالا و پخته در مسابقات حضور پیدا کرده بودند.

نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات در ادامه در رابطه با داوری این دوره از مسابقات نیز با بیان داوری این مسابقات نیز خوب بود، تصریح کرد: اینطور به نظر می‌رسید که در این دوره از مسابقات کشور امارات گروه داوران تنها به نمره دهی می‌پرداختند و نمرات بخش خود را به هیئت برگزارکننده مسابقات اعلام می‌کردند و جمع‌بندی و تصمیم نهایی برای اعطای رتبه به متسابقان با این هیئت برگزارکننده مسابقات بود.

مسابقات کشور امارات کاملا گنگ و مبهم است/ رفتار ناشایست مسئول اماراتی

فیضی در ادامه در رابطه با نحوه استقبال و برخورد مسئولان سفارت ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات نیز با بیان اینکه هیچ گونه استقبالی از ما در این مدتی که در کشور امارات بودیم از طرف مسئولان سفارت و یا رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نشد، گفت: تنها یک نفر عکاس عربی در بدو ورود به امارات به استقبال ما برای عکاسی و فیلمبرداری آمده بود و استقبال دیگری در این زمینه از ما نشد.

وی در ادامه سخنان خود در رابطه با نوع برخورد دیگر متسابقان این مسابقات با نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه رفتارشان با بنده خوب بود، افزود: همه متسابقان پس از مشاهده اجرای بنده همواره به من می‌گفتند که با این اجرای عالی بنده حتما جزء پنج نفر اول این دوره از مسابقات خواهم بود که متأسفانه مسئولان برگزاری مسابقات با اینکه اجرای بنده از بسیاری از متسابقان بهتر بود، رتبه‌ای به من اختصاص ندادند.

نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات در ادامه با اشاره به اینکه عدم اعطای رتبه به بنده تقریبا سیاسی بود و مسائل سیاسی در آن دخالت داشت، اظهار کرد: وقتی که نمایندگان کشورهای قطر و سومالی را از مسابقات اخراج می‌کنند، کاملا مشخص است که مسائل سیاسی در مسابقات تأثیرگذار است.

فیضی در ادامه با بیان اینکه متسابقانی که در این دوره از مسابقات حائز رتبه شدند، دارای اشکالاتی در اجرای برنامه خود بودند، تصریح کرد: نماینده عربستان سعودی کلا در قسمت اجرای خود طی دو اجرا که هنگام عصر و شام‌گاه انجام شد، تعداد چهار غلط در ارائه برنامه خود داشت ولی با این حال حائز رتبه در مسابقات شد.

نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات در رابطه با آئین‌نامه مسابقات قرآن کشور امارات نیز بیان کرد: پیش از سفر به امارات و شرکت در مسابقات قرآن این کشور، طبق تحقیقاتی که انجام داده بودم، از آئین‌نامه مسابقات اطلاع داشتم و مطلع بودم که در این دوره از مسابقات تجوید 25 نمره، حفظ 70 نمره و صوت و لحن نیز پنج نمره خواهد داشت که طبق این آئین‌نامه برای شرکت در مسابقات برنامه ریزی کرده بودم.

فیضی در ادامه در رابطه با استقبال مردم کشور امارات از مسابقات قرآن این کشور نیز با بیان اینکه مردم تقریبا استقبال خوبی از این مسابقات داشتند، اظهار کرد: طبق تبلیغات نسبتا خوبی که از این مسابقات در کشور امارات شده بود، استقبال مردمی از مسابقات نیز تقریبا در حد خوبی بود البته باید اشاره کنم که این استقبال به اندازه حضور مردم کشورمان در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نبود.

مسابقات کشور امارات کاملا گنگ و مبهم است/ رفتار ناشایست مسئول اماراتی

همچنین، تورج فیضی، پدر علی فیضی و همراه وی در این مسابقات نیز طی سخنانی در رابطه با این دوره از مسابقات قرآن کشور امارات با بیان اینکه از نظر بنده این مسابقات کلا گنگ و مبهم برگزار شد، گفت: سطح مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بالا بود چراکه متسابقان از 106 کشور و در رده سنی بین 20 تا 25 سال بودند و بسیار در سطح بالایی در مسابقات شرکت کرده بودند.

فیضی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه آئین‌نامه این مسابقات وجود داشت نیز اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تقریبا تمامی متسابقان با آن رو به رو بودند این بود که تقریبا هیچ بخش نامه یا آئین‌نامه‌ای از این مسابقات وجود نداشت و تنها یک آئین‌نامه جزئی بود که در آن به نمرات هر بخش اشاره شده بود و همین آئین‌نامه جزئی را نیز ما خود به دست آوردیم و کسی آن را در اختیار ما قرار نداد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مسابقات خیلی کلی و مبهم برگزار شد و هیچ گونه کارنامه‌ای در اختیار ما قرار ندادند، افزود: پس از اجرای علی، خود روزنامه‌های کشور امارات اذعان داشتند که این اجرا بسیار عالی و در حد اعطای رتبه خواهد بود چراکه اجرای علی جزء پنج اجرایی بود که از بین 106 کشور بدون غلط انجام شده بود. همچنین، شب گذشته تمامی متسابقان حتی کسانی که جزء 10 نفر اول مسابقات بودند، برای علی ناراحت بودند حتی نماینده کشور مصر بسیار ناراحت بود و به زبان عربی با ما می‌گفت که اینجا سرزمین ظلم است.

فیضی در ادامه با بیان اینکه اعلام نتایج و عدم اعطای رتبه به علی کاملا سیاسی بود و حتی نمایندگان کشورمان که طی سال‌های گذشته در این مسابقات شرکت کرده بودند نیز همواره بر این موضوع تأکید داشتند، تصریح کرد: نماینده عربستان سعودی در اجرای برنامه خود چهار تا پنج غلط داشت و اصلا صوت و لحن خاصی نداشت و اگر صوت وی را با صوت علی مقایسه کنید، کاملا مشخص است که تفاوت‌ها تا چه حد است.

وی در ادامه با اشاره به رفتار ناشایست یکی از عوامل برگزاری مسابقات، اظهار کرد: در یکی از روزهای برگزاری مسابقات که اجرای علی درواقع اولین اجرای آن روز بود و مسئولان برگزاری مسابقات در حال آماده کردن سالن مسابقات بودند، پیش از آغاز اجرای علی در مسابقات و آغاز برنامه متسابقان، یکی از این عوامل اجرایی که برای تنظیم صدا و دوربین پشت میز علی نشسته بود با یک عکاس رو به رو شد و هنگامی که عکاس برای عکس گرفتن از وی اقدام کرد، این شخص پرچم ایران را برگرداند و به عربی گفت که من نمی‌خواهم در عکس من پرچم ایران بیفتد.

فیضی در ادامه با بیان اینکه هنگامی که اجرای برنامه علی آغاز شد، مسئولان مسابقات صوت وی را کاملا ضعیف کردند، گفت: بنده بعد از اجرای علی به سه داوری که برای بخش صوت مسابقات در نظر گرفته بودند در این زمینه اعتراض کردم که ایشان قضیه را بسیار ساده گرفتند و به زیان عربی به من گفتند که مشکلی وجود ندارد.

وی ضمن تأکید مجدد بر دخالت مسائل سیاسی در مسابقات قرآن کشور امارات، ادامه داد: بنده به ضرس قاطع عرض می‌کنم که هر متسابق قوی و قدرتمندی که از جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات شرکت کند، اماراتی‌ها همواره بنا به مسائل سیاسی رتبه‌ای به نمایندگان ما اعطا نخواهد کرد. مسئولان اماراتی ابتدا با ما به گرمی سخن می‌گفتند ولی مقداری که می‌گذشت سریع مسئله شیعه و سنی را مطرح می‌کردند و با ما در این زمینه بسیار بحث و جدل می‌کردند و طوری بود که تقریبا همه می‌دانستند که به نماینده ایران رتبه‌ای نخواهند داد.

فیضی در ادامه ضمن ابراز گلایه شدید از مسئولان سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات تصریح کرد: طی چند روزی که در کشور امارات متحده عربی بودیم، مسئولان سفارت و یا رایزنی فرهنگی حتی یک تماس نیز با ما نداشتند چه برسد به اینکه بخواهند برنامه‌های ما را پیگیری و ما را همراهی کنند و هیچکس حضور نداشت تا از حق ما در امارات دفاع کند.

وی با بیان اینکه تعاملات با مسئولان برگزاری مسابقات در امارات بسیار تأثیرگذار بود، افزود: با وجود ایراداتی که اجرای برنامه نماینده کشور بنگلادش وجود داشت و نمایندگان پنج کشوری که برنامه خود را بدون غلط اجرا کردند، شایسته دریافت رتبه اول مسابقات بودند، ولی به دلیل وجود تعاملات قوی بنگلادشی‌ها با مسئولان اماراتی، نماینده این کشور به راحتی حائز رتبه اول شد.

مسابقات کشور امارات کاملا گنگ و مبهم است/ رفتار ناشایست مسئول اماراتی

فیضی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما حتی نمی‌دانیم که علی در این مسابقات به چه رتبه‌ای دست پیدا کرد و در این زمینه چیزی به ما اعلام نشد، تصریح کرد: تنها از روی جایزه‌ای که به وی تعلق گرفت می‌توانیم حدس بزنیم که رتبه ایشان بین یازدهم تا بیست و پنج است.

وی با اشاره به اینکه حضور یک مربی و استاد قرآنی به عنوان همراه در کنار متسابقان ایرانی لازم است، افزود: حتی اگر در این زمینه نیز بنا بر برخی مسائل حضور همراه با متسابقان امکان‌پذیر نبود، برگزاری کلاس‌هایی با حضور اساتید و متسابقان پیش از اعزام نمایندگان کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای مختلف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

فیضی در پایان سخنان خود در این زمینه با ابراز ناراحتی از اینکه برخی مسئولان علی را با «حنانه حلفی»، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن کشور امارات که سال گذشته در این مسابقات حضور داشت، مقایسه کرده‌اند، اظهار کرد: مسابقاتی که با حضور خانم خلفی برگزار شد با مسابقات امسال بسیار متفاوت بود چراکه سطح مسابقات امسال بسیار بالاتر از گذشته بود.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۸:۱۱
0
0
با سلام و تشکر ویژه از کمیته ارزیابی و انتخاب قراء برای مسابقات که در هدر رفتن استعدادهای قرانی بسیار با مهارت عمل می کنند و برای به رسمیت بخشیدن به مسابقات بین المللی که تحت نظارت وهابیهای!! برگزار میشود خیلی زحمت می کشند
اجرکم عندا...
captcha