همبستگی امت اسلامی مهم ترین دستاورد روز جهانی قدس است
کد خبر: 3612120
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

همبستگی امت اسلامی مهم ترین دستاورد روز جهانی قدس است

گروه سیاست و اقتصاد: آیت الله طبرسی گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس وحدت و بیداری امت اسلامی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران سه شنبه شب در مراسم تفسیر قرآن در مسجد امام سجاد(ع) ساری با اشاره به این که در کلام الهی بر ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان اسلام تأکید شده است، گفت: در طول تاریخ نیز پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) در برابر حکام فاسق و ستمگر ایستادگی کردند.

وی با بیان این که در طول تاریخ ائمه معصومین(ع) علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود لحظه ای از مسیر حق عقب‌نشینی نکردند و با همه توان با جبهه کفر به مقابله پرداختند، افزود: عزت و اقتدار امروز اسلام ناب مرهون تلاش‌ها و ازخوگذشتگی‌های ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی در طول تاریخ است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگه ائمه معصومین(ع) در برابر تحریف کنندگان اسلام و شریعت محمدی نمی‌ایستادند امروز چیزی از اسلام ناب و حقیقی باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: تحریف‌کنندگان دین در طول تاریخ برای خدشه‌دار کردن و از بین بردن شریعت محمدی تلاش‌های بسیاری انجام دادند.

 طبرسی با بیان این که در طول تاریخ همواره جبهه کفر و نفاق در برابر جبهه حق تلاش کردند تا اسلام حقیقی را محو کنند، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) با در این مسیر پر تنش جان مبارک خود را نیز تقدیم و سختی‌ها و مشکلات بسیاری تحمل کردند تا دین و ارزش های ناب اسلامی زنده بماند.

وی  با اشاره به این که دین و ارزش های اسلامی که امروز به ما رسیده در مسیر تحقق آن خون‌های پاک بسیاری تقدیم شده است، افزود: امروز یکی از مهم ترین رسالت آحاد جامعه حفظ دین و ارزش های متعالی ناشی از آن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز با هدف حفظ و حراست از دین پایه گذاری شد،اظهار کرد: تا پیش از پیروزی نهضت امام راحل، دین تنها در امور فردی خلاصه می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش دین در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم هستیم.

وی با اشاره به این که امروز احکام دینی در بخش های مختلف کشور نهادینه شده است و این دستاورد بزرگی برای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: البته در همین مسیر نیز عده ای همواره تلاش می کنند تا نقش دین در صحنه های مختلف این نظام را کمرنگ کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که مخالفان و بدخواهان انقلاب اسلامی همواره دین را عامل عقب ماندگی ملت ها می دانستند، تصریح کرد: اما امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسامی ایران در سایه حاکمیت دینی به یک کشور قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که ملت ایران در سایه دین امروز قله های پیشرفت و توسعه را یکی پس از دیگری طی کرده است، افزود: این پیشرفت های خیره کننده امروز عصبانیت و ناراحتی دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی را در پی داشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کار دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی دشمنی است و ما انتظار دیگری از آنها نداریم، عنوان کرد: آمریکای جنایت کار به عنوان سرکرده همه جریان های تروریستی و جنایت کارانه در جهان به دلیل قطع منافع خود در ایران اسلامی امروز بزرگترین دشمن ملت ایران است.

وی با اشاره به این که عده ای در مقاطع مختلف تلاش کردند چهره آمریکا را تطهیر کنند، افزود: اما در جریان برجام و روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا می بینیم که حتی کوچکترین تغییری نیز در سیاست های آمریکایی ها نسبت به ایران اسلامی ایجاد نشده است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید بدانیم آمریکا دشمن درجه یک ملت بزرگ ایران است و هیچ گاه نیز دست از دشمنی با این ملت بر نخواهد داشت، اظهار کرد: آمریکایی ها سال ها است با حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی در منطقه تلاش می کنند تا جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متزلزل کنند.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی موجب از بین رفتن همه سیاست های آمریکا در منطقه و جهان شد، افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همچون زلزله ای عظیم بر ابرقدرت های جهان به ویژه آمریکا فرو ریخت و همه برنامه ها و سیاست های آنها را نابود کرد.

 طبرسی با اشاره به این که به هیچ عنوان نباید بپذیریم که در رویکرد آمریکایی ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییری ایجاد شده است، گفت: آمریکایی ها پس از برجام که یک توافق نامه بین المللی نیز بود از همه توان و ظرفیت خود برای تشدید تحریم علیه ایران اسلامی به کار گرفتند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران ایستادگی و سازش ناپذیری را بر هر طرح و امتیازی ترجیه می دهد، تصریح کرد: مردم ولایی و با بصیرت کشورمان هیچ گاه زیر بار ظلم و ذلت نرفته و با همه توان در برابر هجمه ها و دشمنی های جبهه کفر خواهد ایستاد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به حملات مقتدرانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروه های تروریستی داعش در سوریه اشاره کرد و آن را اقدامی قابل تحسین و اثربخش توصیف کرد.

طبرسی با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری این اقدام مناسب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر عزت و اقتدار ایران اسلامی را به دنیا ثابت کرد، افزود: با این حرکت فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمنان دریافتند که ایران اسلامی هر گونه تهدید و تحرکی را با جدیت هر چه بیشتر پاسخ خواهد داد.

وی با بیان این که پاسخ سپاه به حملات تروریستی داعش در حرم امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی کاملاً دندان شکن و تمام کننده بود، تصریح کرد: این اقدام سپاه موجب شادی و خرسندی آحاد ملت ایران به ویژه خانواده‌های شهدای هفدهم خرداد ماه امسال شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که نیروهای مسلح کشورمان اجازه کوچکترین تحرک را به آنها نخواهند داد، عنوان کرد: همان طور که بارها از سوی مسئولان کشورمان بیان شد، هرگونه تحرک و دهن کجی به ایران اسلامی با پاسخ سخت و تمام کننده جمهوری اسلامی مواجه خواهند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به در پیش بودن روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در مسیر نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین دستاوردهای روز جهانی قدس وحدت و بیداری امت اسلامی برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است، افزود: این رژیم جعلی هر روز به زوال و نابودی کامل خود نزدیک می شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که حضور گسترده مردمی سبب انزوای رژیم صهیونیستی می شود، گفت: اگر کشورهای اسلامی به سفارش های امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری عمل کنند این رژیم جعلی تاکنون نابود می شد.
captcha