نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در تقویت جبهه انقلاب اسلامی
کد خبر: 3612408
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
علیمحمدی بیان کرد:

نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در تقویت جبهه انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مطالبه گری کار ارزشمند رسانه‌ها است، گفت: ابلاغ اهداف انقلاب اسلامی و تقویت جبهه انقلاب اسلامی باید توسط رسانه‌ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، عبدالله علی‌محمدی، استاد دانشگاه، در جمع اصحاب رسانه در مجتمع لاله شهرکرد با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در تبیین گفتمان انقلاب‌اسلامی، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند آسیب‌های متعددی از جمله القای ناکارآمدی دین، عرفی شدن دین با پایین آوردن سطح دین در جامعه، نفی جاودانگی احکام اسلام، القای محدودیت قلمرو دین و معرفی نادرست دین را متوجه خانواده‌ها کنند.
 وی با اشاره به دو گفتمان موجود در جامعه، عنوان کرد: در گفتمان اول اداره کشور با نگاه به اسلام ناب محمدی و با نگاه به ولایت‌فقیه است، اما در گفتمان دوم نگاه‌ها به غرب است و این نگاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه بوده است و این نگاه مخالف با گفتمان انقلاب و امام است.
 استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه باید آگاه باشند که در کدام جبهه قلم می‌زنند، خاطرنشان کرد: اگر در مقابل گفتمان امام و انقلاب کوتاه آمدیم باید به گفتمان غرب تن بدهیم که در این گفتمان آزادی بی حد و حصر و وابستگی به غرب نمایان است.
 علیمحمدی با بیان اینکه مردم خواندن روزنامه و مطبوعات را به خواندن کتاب ترجیح می‌دهند، افزود: رسانه‌ها رسالت بزرگی در بحث امر به معروف و نهی از منکر دارند و نقش رسانه‌ها در کم کردن منکرات در جامعه بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند کارایی بالایی داشته باشد.
 وی ایجاد روحیه انقلابی را از دیگر رسالت‌های رسانه‌ها دانست و افزود: ایجاد روحیه انقلابی و گسترش این فرهنگ در جامعه از جمله منویات رهبری است که رسانه‌ها باید به آن جامعه عمل بپوشانند.
 استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه مطالبه‌گری کار ارزشمند رسانه‌ها است، عنوان کرد: ابلاغ اهداف انقلاب‌اسلامی و تقویت جبهه انقلاب‌اسلامی باید توسط رسانه‌ها صورت گیرد و همچنین هدف اصلی رسانه تقویت گفتمان امام و انقلاب است.
 علیمحمدی در پایان گفت: تشریح ایدئولوژی جاری کشور نقش بسزائی در تببین اهداف انقلاب اسلامی دارد و این مسئله نیز از رسالت‌های اصحاب رسانه است که بتوانند عقاید و اندیشه‌های اسلام را در جامعه نشر دهند.

captcha