ضیافت تلاوت قرآن در امامزاده نرمی اصفهان ۸ ساله شد
کد خبر: 3613218
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

ضیافت تلاوت قرآن در امامزاده نرمی اصفهان ۸ ساله شد

آستان مقدس امامزاده نرمی اصفهان امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است که در آن درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، به‌گونه‎ای که عبادت در یکی از شب‌های آن که شب قدر است، بهتر از عبادت هزار ماه است.
رسول خدا (ص) در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرمودند: «ای بندگان خدا ماه خدا با برکت، رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است، ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است، روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است».
بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده، تلاوت قرآن در این ماه از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.
براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم (ع) فضایل و آثارى بیان شده که سبب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود که همین فضایل و آثار سبب ‌شده تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.
سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته‌شدن قرآن با گوشت و خون قرائت‌کننده قرآن از مهمترین فضائل تلاوت قرآن است، بنابراین همواره روزه‌داران با تلاوت روزانه قرآن کریم درجهت خودسازی قدم برمی‌دارند.
یکی از مکان‌هایی که جهت مراسم جزءخوانی قرآن کریم توصیه می‌شود بقاء متبرکه است که در ماه مبارک رمضان امسال نیز بقاء متبرکه استان اصفهان شاهد حضور جمعیت زیادی از علاقه مندان به جزء خوانی قرآن بود.
در این میان از نخستین روز تا امروز که پایان ماه نورانی و پربرکت رمضان است آستان مقدس حضرات سیدان الکریمان مشهور به امامزاده نرمی واقع در شهرستان برخوار یکی از این 141 بقاء متبرکه استان بود که هر روز مراسم جزءخوانی در آن برقرار شد.
حجت‌الاسلام شیخ علی نریمانی مدیر داخلی این آستان مقدس پیرامون برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در این مکان مقدس به خبرنگار تسنیم گفت: امسال هم به لطف خداوند هشتمین سالی بود که این مراسم معنوی در این آستان مقدس برقرار شد. این مراسم با حضور 10  تن از قاریان و مفسران استانی و کشوری برگزار شد و روزانه قبل از شروع مراسم مفسران قرآن نکاتی از قرآن را برای روزه داران بیان می‌کردند.
وی بیان کرد: در این مراسم  همواره حضور چشمگیر مردم شهرستان از همه اقشار اعم از جوانان و کهنسالان-و زن و مرد درخور توجه بود. به لطف زحمات فراوان واحد سمعی بصری این آستان مقدس و صدا و سیما این مراسم به مدت 3 سال است که به صورت پخش زنده از شبکه استان و بعضاً شبکه‌های کشوری پخش می‌شود تا روزه‌دارانی که به هر دلیل امکان حضور در این آستان را پیدا نکردند از فیض معنوی این مراسم استفاده کنند.
آستان مقدس امامزاده نرمی اصفهان امسال نیز همچون سال‌های گذشته در 30 روز ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن‌کریم بود و میهمانی خدا با تلاوت آیات نور ضیافتی پربرکت را برای دوست‌داران اهل بیت در این مکان مقدس رقم زد.
captcha