به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجتالاسلام محمدصادق اکبری صبح امروز با حضور در مجتمع خودکفایی زندان مرکزی بندرعباس با اشاره به اینکه به مناسبت عید سعید فطر و هفته قوه قضائیه به 800 مددجوی زندان مرکزی بندرعباس به مدت 30 روز مرخصی اعطا میشود، اظهار کرد: جرم در مرحله نخست زندگی خود مجرم را نابود میکند و مسیر بیسرانجامی است که جز تباهی عمر چیز دیگری ندارد.
وی با بیان اینکه مجرم باید با عزم و اراده، راهی که به
خطا و اشتباه رفته است، را جبران و در مسیر قانون حرکت و زندگی کند، افزود: رأفت
اسلامی همواره متوجه مددجویانی خواهد بود که پشیمان از گذشته خویش و درصدد جبران
آن هستند، اما ارتکاب مجدد جرم جایی برای گذشت باقی نخواهد گذشت.
مدیرکل زندانهای هرمزگان هم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه
و قدردانی از توجه و حمایتهای رئیسکل دادگستری استان هرمزگان، اضافه کرد: با جدیت
و حسن توجه دستگاه قضا در استان و بهرهگیری از سازوکارهای قانونی، بهزودی شاهد
کاهش محسوس جمعیت کیفری در زندانها خواهیم بود.
اکبر سلیمانی با اشاره به اینکه با کاهش عناوین مجرمانه،
پروندههای کیفری هم کاهش مییابد و نتیجه آن کاهش جمعیت کیفری زندانها خواهد
بود، تصریح کرد: در بعضی موارد با زندانی شدن افراد، منجر به فروپاشی خانوادهها میشود
که نیاز است از مجازاتهای جایگزین حبس، بهرهبرداری بیشتری شود.
گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا قبل از ماه مبارک رمضان
20 زندانی با دو میلیارد ریال بدهی از زندانهای هرمزگان آزاد شدند و هماکنون 136
زندانی به دلیل جرائم غیر عمد در زندانهای استان بسر میبرند که این آمار با
برگزاری جشنهای گلریزان در سطح استان از سوی ستاد دیه و کمک خیران کاهش مییابد.