برگزاری چهلمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در زنجان
کد خبر: 3614012
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

برگزاری چهلمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری چهلمین دوره مسابقات شهرستانی قرآن کریم در زنجان خبر داد و گفت: این مسابقات روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهر نوشت: حجت الاسلام علی نیکنام از برگزاری  چهلمین دوره مسابقات سراسری شهرستانی قرآن کریم در زنجان خبر داد و گفت: این مسابقات روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در زنجان برگزار می شود.

وی  اظهار کرد: رشته حفظ در بخش های پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مسابقات در رشته‌های معارف خبر داد و گفت: رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه در بخش‌های شهرستانی، استانی و کشوری شامل حفظ و معارف ۸۰ حکمت از نهج‌البلاغه و حفظ و معارف ۱۱۰ حکمت از نهج‌البلاغه منابع این رشته است.

وی به رشته‌های جشنواره‌ای مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رشته‌ دعاخوانی، اذان، مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، هم سرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی است و  رشته دعاخوانی برای هر ۲ بخش خواهران و برادران برگزارمی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: رشته اذان تا مرحله کشوری تنها برای برادران و رشته‌های مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چندزبانه خواهد بود.

نیکنام گفت: پیشانی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات بین‌المللی است وخوشبختانه این مسابقات از شهرستان‌ها شروع و به مرحله بین‌المللی می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید مسئولان در روستاها فعالیت‌های قرآنی را تقویت کنند تا در سال‌های آینده تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجا تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز هم بر ما ناشناخته است.

نیکنام افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید ویژه‌بر توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند و ایشان الگوی نمونه در زمینه توجه به مسائل قرآنی برای همگان هستند.

captcha