مهارت‌آموزی بیش از 2 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3620869
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
طی سال گذشته؛

مهارت‌آموزی بیش از 2 هزار مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته 2911 مددجوی تحت حمایت این نهاد با شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: طی سال گذشته، بیش از ۱۶۷ میلیون ریال برای برگزاری دوره‌های آموزشی مددجویان کمیته امداد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اصولی‌ترین روش‌های توانمند‌سازی خانواده‌های تحت حمایت، آموزش و مهارت‌آموزی آنان است، افزود: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان پس از فراگیری مهارت‌های لازم می‌توانند شغل مورد علاقه خود را ایجاد و به توانمندسازی دست یابند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۰ مددجو در دوره‌های مهارت‌آموزی، ۴۳۶ نفر در دوره‌های پایدارسازی و ۲۵۶  نفر در دوره‌های کارآفرینی، از آموزش‌های لازم در راستای ایجاد اشتغال بهره‌مند شده‌اند.
حسینی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی از قبیل اردوی سه روزه آشنایی با مشاغل برای دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم، سمینار آموزشی فرصت‌شناسی و فرصت‌یابی شغلی، همایش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و کارگاه آموزش توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای آموزش مددجویان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال و معرفی مددجویان به مراکز کاریابی از جمله راهکارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) برای اشتغال‌زایی و توانمندسازی آنان است، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۷۱ نفر از مددجویان تحت حمایت به مراکز کاریابی معرفی شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی یادآور: کمیته امداد امام خمینی(ره)، طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت این نهاد نزد آنان مشغول به کار شوند را پرداخت می‌کند.
captcha