تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام در لرستان
کد خبر: 3621120
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام در لرستان

گروه اجتماعی: پیکر مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس که عصر چهارشنبه، 28 تیرماه وارد لرستان شد امروز، 29 تیرماه تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، عصر روز چهارشنبه، 28 تیرماه استان لرستان میزبان شش شهید گمنام بود، شهدایی که رفتند تا با رفتن خود چگونه ماندن و چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزند.
بار دیگر بوی بهشت در جای‌جای استان لرستان پیچید و مردم شهرهای الیگودرز، مؤمن‌آباد ازنا، بروجرد و خرم‌آباد در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس شدند.
پیکر مطهر یک شهید گمنام 17 ساله که سال 63 در عملیات بدر به شهادت رسیده بود امروز با حضور مردم ولایت‌مدار شهرستان الیگودرز تشییع  و خاک‌سپاری می‌شود.
در مومن‌آباد ازنا نیز امروز پیکر مطهر دو شهید گمنام تشییع می‌شود؛ این شهدا در عملیات‌های کربلای 2 و عملیات خیبر به فیض شهادت نائل‌ آمده‌اند، شهدایی که در سال‌های 65 و 62 آسمانی شدند.
بروجرد شهر فرزانگان نیز میزبان عطر حضور دو شهید 17 و 28 ساله شد که در اسفندماه سال 62 در عملیات خیبر و سال 63 در عملیات بدر به شهادت رسیده‌اند.
لشکر 84 خرم‌آباد نیز میزبان یک شهید گمنام شد، شهید 27 ساله‌ای که در عملیات مجنون در جزیره مجنون به شهادت رسید و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بر روی دستان مردم غیور خرم‌آباد تشییع و خاک‌سپاری می‌شود.
مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در پادگان شهید پازکی
امروز استان لرستان میزان عطر حضور پیکر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد و در سالروز شهادت امام صادق (ع) شهرهای خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و مومن‌آباد ازنا معطر به عطر این شهدای گلگون‌کفن شد.
امروز با حضور پرشور مردم شهیدپرور شهر خرم‌آباد پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس از ورودی پادگان لشکر 84 بدرآباد به‌طرف مسجد حضرت زهرا (س) کوی سازمانی تشییع شد.
این شهید والامقام که امروز بر دستان مردم غیور این شهر تشییع و سپس خاکسپاری شد 27 ساله و در منطقه مجنون و در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل‌آمده است.
شب گذشته مردم شهیدپرور خرم‌آباد مراسم شبی با شهدا را در مسجد حضرت فاطمه (س) کوی سازمانی پادگان لشکر 84 در کنار پیکر مطهر این شهید بزرگوار برگزار کردند.
 راه و یاد شهدا نباید از یادمان برود
حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر خرم‌آباد گفت: شهدا نیاز به ما ندارند بلکه ما نیاز به حضور در تشییع و اقامه نماز شهید داریم.
وی افزود: پیام قرآنی سوره آل‌عمران در ارتباط با شهدا، جانبازان و رزمندگان است و آیه‌های شریفه 119 تا 159 این سوره می‌فرماید شما اگر ایمان داشته باشید بی‌تردید درراه خدا باتقوا و صبر به نتیجه می‌رسید.
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: حدود پنج آیه قرآن راجع به زمان جنگ احد است و بیش از 50 آیه راجع به وظایف بعد از جنگ است و پیام قرآنی سوره آل‌عمران این است که وظایف بعد از جنگ به‌مراتب مهم‌تر، خطیرتر و تأثیرگذارتر است.
وی با اشاره به اینکه راه شهدا ادامه دارد، بیان کرد: نردبان و راه آسمان باز است، راه شهادت بسته نیست و راه شهدا همچنان ادامه دارد و نیازمند رهرو است؛ نام شهدا باید گرامی داشته شود اما مهم‌تر گرامی داشتن راه و هدف شهدا است.
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند حیات عند رب و ورود ضیافت الله است، شهدا امامزادگان  عشق‌اند که فردا مزارشان قبله‌گاه اهل یقین خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سالروز شهادت امام صادق(ع) در تشییع شهیدی حضور پیدا کردیم که با اهدا خون خود گواهی صداقت در ادعایش در پیروی از امام صادق(ع) به ما اعلام می‌کند.
متقی‌نیا با اشاره به این‌که شهدا در پیشگاه خدا عندربهم یرزقون هستند اظهارکرد: برترین مقام، مقام رزق الهی و ارتزاق الهی نامگذاری شده و شهدا به این مقام ارتقا پیدا کردند.
وی افزود: پیام نخست شهدایی که «عند ربهم یرزقون‌»اند، شهدایی که گواه صدقشان امضا کردن با خونشان در پیروی از ائمه(ع) است کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا است.
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به این سخن شهید مطهری مبنی بر شمر و یزد زمان را بشناس، شمر و یزد امام حسین(ع) مرد، عنوان کرد: بین حق و باطل بی‌طرفی و سکوت همراهی با جبهه باطل است و اگر در کنار حسین زمان نباشید فرقی نمی‌کند بیکار نشسته باشید یا بر سر سجاده ذکر خدا بگویید.
وی بیان کرد: پیام دوم شهدا این است که راه و هدفشان فراموش نشود؛ ای مسئول ای مدیر و کسی که وظیفه‌دارید در جای‌جای مسئولیت‌هایی که سفره آن به برکت خون شهدا در سراسر ایران و جهان پهن‌شده است، سفره خدمت، عبادت و ادامه دادن راه شهدا باشد نه سفره طعمه‌ها، چرب و شیرین‌ها.
متقی‌نیا با تأکید بر اینکه راه و یاد شهدا نباید از یادمان برود، گفت: مقصد همه شهدا اسلام بود و اگر وصیت‌نامه‌های شهدا را ببینیم چیزی جز اسلام نیست.
وی تصریح کرد: کسانی‌که در رفتار و مسئولیت‌شان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی شهیدی در این مملکت به شهادت نرسیده است و وصیت‌نامه‌ای وجود ندارد و موضع می‌گیرند، پیام شهدا این است که برگردید و خود را فدای راه ما کنید نه اینکه راه شهدا را فدای مطامع شخصی، خانوادگی، قبیله‌ای، جناحی و سیاسی کنید.
امام‌جمعه موقت خرم‌آباد اظهارکرد: با صدای بلند باید گفت والله بالله کسانی که مطامع شخصی، خانوادگی، گروهی و جناحی را مقدم بر راه و یاد شهدا می‌دانند بدون تردید از راه شهدا دورند اگرچه با شهدا عکس بگیرند و برعکس اهداف شهدا عمل کنند.
مراسم تشییع شهید گمنام در الیگودرز
پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور مردم مؤمن و خداجوی الیگودرز تشییع و خاکسپاری شد.
پیکر عطرآگین این شهید گلگون‌کفن صبح امروز از چهارراه شهرداری به‌طرف حوزه علمیه مهدیه این شهرستان تشییع و خاکسپاری شد.
شهید گمنامی که در شهرستان الیگودرز تشییع و خاکسپاری شد 17 ساله و در منطقه شرق دجله و در عملیات بدر به  فیض شهادت نائل‌آمده است.
شب گذشته نیز با حضور پرشور مردم الیگودرز مراسم شبی با شهدا در مصلی شهر الیگودرز برگزار شد.
 پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در بروجرد تشییع شد
هم‌زمان با سراسر کشور پیکر 2 شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت شیخ الائمه امام جعفر صادق(ع) در بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد.
در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور شهرستان بروجرد و مسئولان برگزار شد، 2 شهید گمنام ابتدا از مسجد امام تا امام‌زاده جعفر(ع) این شهر بر روی دستان مردم قدرشناس تشییع و سپس برای خاک‌سپاری به پادگان مهندسی بروجرد انتقال داده شد و در این مکان با آئین‌های ویژه عزاداری این دو شهید گمنام به خاک سپرده شدند.
گفتنی است یکی از شهدای گمنامی که امروز در بروجرد به خاک سپرده شد 28 ساله در عملیات بدر و در منطقه شرق دجله به شهادت رسیده و دیگر شهید گمنام 19 ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل‌آمده‌اند.
شهرستان بروجرد پیش‌از این میزبان 11 شهید گمنام بوده که 2 شهید در اشترینان، 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی، 2 شهید در دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) و 5 شهید نیز در تپه چغا به خاک سپرده‌ شده‌اند.
تشییع و خاکسپاری پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مومن‌آباد ازنا
امروز با حضور پرشور مردم شهر مومن‌آباد پیکر مطهر این دو شهید از میدان بسیج شهر مومن‌آباد به‌طرف بوستان شهدای گمنام تشییع و خاکسپاری شد.
شهدای گمنامی که امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خاک آرمیدند یکی 21 ساله در منطقه حاج عمران و در عملیات کربلای 2 و شهید دیگر 20 ساله و در منطقه مجنون و عملیات خیبر به فیض شهادت نائل‌آمده‌اند.
captcha