انس با قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3622032
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

انس با قرآن موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انس با قرآن یکی از راهکارهای مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی ویژه دانش آموزان دختر انس با قرآن را یکی از راهکارهای مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: اگر قرآن در جان و دل انسان نفوذ کند کسی نمی‌تواند بر انسان حاکم شود.
وی، با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان علیه جوانان و به ویژه دختران جامعه، اظهار کرد: استفاده ابزاری از دختران برای ایجاد تزلزل در بین خانواده ها از جمله بخش های مهم این توطئه هاست.
حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز با ترفندهای مختلف همچون جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی تلاش می‌کنند جوانان و دختران را تبدیل به ابزار شهوانی کرده و جامعه را به ورطه نابودی بکشاند.
امام جمعه تبریز، بصیرت و دشمن شناسی را مهم ترین ابزار برای مقابله با ترفند دشمنان دانست و یادآور شد: تربیت اسلامی دختران و توجه دادن آنها به اهیمت و ارزش حفظ عفت و حیا می‌تواند مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان شود.
وی با تاکید بر اینکه بانوان در جامعه اسلامی و انقلابی ایران نقش مهمی و تعین کننده‌ای دارند، اظهار کرد: آنها این نقش آفرینی را طول تاریخ از خود نشان داده و زنان بزرگی چون حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) از جمله این زنان الگو هستند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نقش‌آفرینی زن به عنوان مادر و همسر در خانه هیچ منافاتی با نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی وی در سطح جامعه ندارد، گفت: بر این اساس بانوان باید دانش سیاسی و بصیرت خود را ارتقا دهند تا بتوانند با تاثیرگذاری خود در جامعه، نسل جوان را از بسیاری از آسیب‌ها و معضلات آگاه کنند.
captcha