میکولش که سه
فیلم نامزد اسکار در استودیوی او تولید شده، با اشاره به اهمیت مضمونی که
در انیمیشن «استریپی» مطرح شده، افزود: یکنواختی، کلاسه شدن و نبود
خلاقیت مشکل اصلی ما در همه کارها از جمله کارهای دولتی و بخصوص در آموزش
است. به نظرم مضمون این انیمیشن بسیار قابل تامل است و باید به زیرمتن و
لایههای دیگر آن هم توجه کرد.
گزا توت Géza M. Tóth رئیس دانشگاه
هنرپیشهها و فیلمسازی مجارستان و بنیانگذار و مدیر استودیو کد Kedd studio
نیز «استریپی» را تاثیرگذار نوصیف کرد و گفت: گرافیک و تاثیر بصری این
انیمیشن بر مخاطب بسیار قابل توجه است. من قبلا این انیمیشن را دیده بودم و
به نظرم گرافیک سطح بالایی دارد.
این انیمیشنساز که سال 2006 با انیمشن Maestro نامزد بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد، درباره ویژگیهای «استریپی» گفت: فیلمنامه این انیمیشن از نظر من بسیار تاثیرگذار است و موسیقی در طول فیلم و در کنار روایت بصری به ابزاری برای روایت یک نظم تکرار شونده تبدیل شده است.
انیمیشن «استریپی» به همراه چند انیمیشن دیگر از ایران خارج از مسابقه و در بخش ویژه انیمیشن ایران در جشنواره کچکهمت مجارستان به نمایش درآمد. این بخش با همکاری مرکز همکاریهای نوآوری و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار شد.