برنامه به اضافه مستند که هر هفته سه شنبه ها روی آنتن شبکه مستند میرود در بخش گفتگوی این هفته میزبان ناصر نوبری سفیر سابق ایران در شوروی و محمدرضا برونی کارگردان این مستند خواهد بود.
در خلاصه داستان این مستند که سعی دارد داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت کند، آمده است: «شوروی، حسرت، آشوب، تنش با دنیا. مردی می آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد...افراطیها اجازه خواهند داد؟»
«به اضافه مستند» سه شنبه هر هفته ساعت 21 از شبکه مستند پخش میشود و بازپخش های آن چهارشنبهها ساعت 9:30 صبح و جمعه ها ساعت 14 خواهد بود.