تریلی تئاتر سیار کانون پرورش‌ فکری آذربایجان‌غربی به راه می‌افتد
کد خبر: 3622765
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

تریلی تئاتر سیار کانون پرورش‌ فکری آذربایجان‌غربی به راه می‌افتد

گروه فرهنگی: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: هدف از راه‌اندازی تریلی سیار مرکز تئاتر، ایجاد نشاط اجتماعی، سرگرمی و آموزش غیر مستقیم به خانواده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن‌(ایکنا) از آذربایجان غربی، شب گذشته دوم مردادماه، جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: آموزش سالم سازی محیط زیست، احترام به حیوانات، ایجاد نشاط اجتماعی، در چهار چوب یک برنامه هنری به نام تئاتر تریلی سیار، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی عنوان کرد:تریلی سیار تئاتر، برای سومین سال است که به صورت  مستمر به آذربایجان غربی سفر کرده است.
زاهدی با اشاره به مدت زمان اجرای تریلی سیار تئاتر در آذربایجان غربی، بیان کرد: برنامه تئاتر تریلی سیار در آذربایجان غربی، هر ساله به مدت 3 روز برگزار می شد که با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی و مساعدت مسئولان استانی، امسال به مدت 7 روز برنامه تئاتر سیار در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: قریب به اتفاق کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، مجهز به سالن های نمایش فیلم، جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: برنامه های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، موجب تاثیرات مثبت در جامعه، از جمله نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شده است.

وی تاکید کرد: برای استفاده مناطق حاشیه ای از فعالیت های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اقدام به برگزاری نمایش تئاتر تریلی سیار در مناطق حاشیه شهرها کرده است.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مناطق محروم  و دور افتاده، نگاه ویژه ای داشته و سعی در تسهیل دسترسی کودکان و نوجوانان مناطق محروم به کتاب های کانون دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به همکاری با سازمان منطقه آزاد گفت: مساعدت های لازم با سازمان منطقه آزاد ماکو، جهت خرید یک عدد مینی بوس، جهت راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در منطقه آزاد انجام شده که تجهیزات و غنی سازی نیز به عهده سازمان پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

captcha