روستای کوهشاه ریگان ثبت ملی می‌شود
کد خبر: 3622772
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵

روستای کوهشاه ریگان ثبت ملی می‌شود

گروه فرهنگی: نماینده مردم شهرستان‌های ریگان، فهرج، بم و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: روستای هدف گردشگری کوهشاه ریگان ثبت ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حبیب الله نیکزادی‌پناه، نماینده مردم شهرستان‌های ریگان، فهرج، بم و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از روستای هدف گردشگری کوهشاه این شهرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نسبت به ثبت ملی روستای هدف گردشگری کوهشاه  اقدام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌ها برای ثبت روستای هدف گردشگری در این  روستا فراهم شده است، افزود: این روستا در شرق استان کرمان به‌عنوان روستای نمونه معرفی خواهد شد.
نیکزادی‌پناه به گورستان قدیمی روستای کوهشاه ریگان اشاره کرد و گفت: این گورستان قدمتی چندصد ساله دارد که میراث فرهنگی در این زمینه نیز نسبت به قدمت آن اقداماتی را انجام داده است و با توجه به اینکه جاده ریگان - جاسک از این روستای گردشگری عبور می‌کند، تمام زیرساخت‌های این جاده در این روستا فراهم شده است.
وی به پوشش گیاهی منحصر به‌فرد این منطقه اشاره و اظهارکرد: وجود انواع درختان سردسیری و گیاهان دارویی بر رونق روستا افزوده است و به‌زودی مشکل آب آشامیدنی این روستا با حفر یک حلقه چاه آب آشامیدنی برطرف می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های ریگان، فهرج، بم و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جهاد کشاورزی نیز در این روستا با ترویج به کشت زعفران، زرشک و گل محمدی برنامه‌هایی در دستور کار دارد.
captcha