حجاج ایرانی در سفر حج الگو و نمونه بوده‌اند
کد خبر: 3623502
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

حجاج ایرانی در سفر حج الگو و نمونه بوده‌اند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار با کارگزاران حج تمتع سال 96، گفت: هر یک از حجاج ایرانی در سفر حج مانند سفیر و نماینده ایران حضور دارند و از گذشته ایرانیان در سفر حج الگو و نمونه بوده‌اند و این روش باید همیشه ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در دیدار با کارگزاران حج تمتع سال 96 به‌مناسبت هفته حج تمتع با اشاره به احادیث، گفت: این سفر نورانیت فوق‌العاده دارد و روایت داریم هرکس به زیارت خانه خدا برود و به زیارت رسول خدا(ص) نرود جفا کرده است، این خیلی مهم است که شما به زیارت هر دو می‌روید.
وی به سفر 33 روزه حجاج اشاره و اظهار کرد: 33 روز انسان در این فضای معنوی قرار دارد تا چه اندازه می‌تواند ذخیره کند و در خود تأثیر بگذارد.
آیت‌الله علما از رئیس کاروان‌های زیارتی خواست تا با حوصله فوق‌العاده به امورات کاروان رسیدگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان هر یک از حجاج ایرانی در سفر حج را به مانند سفیر و نماینده ایران دانست و گفت: از گذشته ایرانیان در سفر حج الگو و نمونه بوده‌اند و این روش باید همیشه ادامه داشته باشد به‌ویژه در شرایط سیاسی امروز که رفتار ایرانیان برای مردم دیگر کشورها و رسانه‌ها مهم و زیر نظر است.
امام جمعه کرمانشاه افزود: سفر حج سفری بسیار پر برکت است و هر لحظه حضور حاجیان در سفر ثواب و ریزش گناهان را برای او به‌همراه دارد و قطعاً کسانی که به حجاج در این سفر خدمت می‌کنند اجر بزرگی خواهند داشت.
captcha