آبرو و عزت منتسب به ما از وجود امام رضا(ع) است
کد خبر: 3624509
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

آبرو و عزت منتسب به ما از وجود امام رضا(ع) است

گروه اجتماعی: خدام رضوی در آستانه سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، با حضور در میان کارکنان جهاد دانشگاهی اظهار کردند: اگر آبرو و عزتی به ما منتسب است از وجود امام رضا(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، امروز یکشنبه 8 مردادماه و در آستانه سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خبرگزاری ایکنا و جهاد دانشگاهی خوزستان میزبان تعدادی از خدام حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) بود.

در آغاز این مراسم سید کریم موسوی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و کارکنان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان رو به حرم مطهر رضوی و زمزمه صلوات خاصه به حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) عرض ارادت کردند.

پس از آن سیدعلیرضا علوی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، ضمن خوشامدگویی به خدام آستان قدس رضوی و تشکر از حضور خدام در میان کارکنان جهاد دانشگاهی استان گفت: رسالت جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی برخاسته از انقلاب فرهنگی، حضور در عرصه‌های فرهنگی است.


وی اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در خدمت شما عزیزان هستیم. سلام ما را به آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) برسانید. امیدواریم به برکت فعالیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و فرهنگی انجام می‌شود و به برکت دلبستگی کارمندان جهاد دانشگاهی به آستان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روزهای خوبی در مجموعه جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

پس از آن حجت‌الاسلام هاشمی یکی از خدام آستان قدس رضوی ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا(ع) گفت: خدا را شاکریم که این توفیق حاصل شد و امسال در خدمت مردم خطه‌ شهیدپرور و پهناور خوزستان باشیم؛ این حضور توفیقی مضاعف برای خادمان آستان مقدس رضوی است که به عنوان سفیران امام رضا(ع) در مشهد شهیدان حضور یابیم.

وی از مسئولان، آحاد مردم و نهادهای دست اندرکار استقبال از کاروان‌های خدام آستان قدس رضوی تشکر کرد و گفت: مردم خوزستان استقبال پرشوری از کاروان خدام رضوی به عمل آوردند. هدف اصلی برگزاری این مراسم که به نام جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» نامگذاری شده است، ایجاد فضای معنوی زیارت برای افرادی است که به هر دلیلی نمی‌توانند در حرم مطهر حضور یافته و از نزدیک زائر امام رضا(ع) باشند.


این خادم آستان قدس ادامه داد: این جشن‌ها فضایی برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) است. همه ما شنیده‌ایم که «بُعد منزل نبود در سفر روحانی». عشق و علاقه مردم به ویژه مناطق دور افتاده به سفیران امام رضا(ع) ستودنی است. ان‌شاءالله این بستر گسترش یابد و فضایی برای عاشقان اهل‌بیت(ع) ایجاد شود که بتوانند از راه دور امام خود را زیارت کنند.

وی با اشاره به حضور خدام در نقاط مختلف استان گفت: شور و اشتیاق و علاقه مردم به خادمان امامشان یک جنبه این برنامه‌هاست که خوشحال کننده است؛ از سوی دیگر جنبه‌هایی در این دیدارها وجود دارد که انسان را اندوهگین می‌کند و آن مشکلاتی است که انسان با آن مواجه می‌شود؛ گله‌مندی‌ها و کمبودهایی که مردم این خطه ـ که حق بزرگی بر گردن همه ما دارند ـ از آن رنج می‌برند، از همه مسئولان تقاضا داریم دست به دست هم دهند و با همت مضاعف این مشکلات را برطرف سازند.

پس از آن محسن احمدی، دیگر خادم آستان قدس رضوی گزارشی از برنامه جشن‌های «زیر سایه خورشید» ارائه کرد و گفت: دهمین سال است که این جشن‌ها زیر نظر آستان قدس رضوی با محوریت استفاده عموم مردم که به هر نحوی در این ایام(دهه کرامت) یا در طول سال امکان زیارت ندارند، شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: سال اول این برنامه با حضور در دو استان آغاز شد و به مرور 5 استان، 12 استان و ... تا اینکه امسال این برنامه 31 استان کشور را پوشش داده است و 5 سال است که در حوزه بین‌الملل نیز وارد شده‌ایم و امسال 30 کشور جهان میزبان این برنامه‌ها هستند؛ کشورهایی که صرفاً‌ شیعه و مسلمان نیستند و از ادیان دیگر میزبان خدام امام رضا(ع) می‌شوند.


احمدی گفت: اگر آبرو و عزتی به ما منتسب است از وجود امام رضا(ع) است.

این خادم امام رضا پس از آن درباره روند خادم حرم شدن توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در گذشته جذب شدن به عنوان خادم حرم بسیار دشوار بود؛ اما امسال با تعریف طرح خادم‌یاران رضوی همه می‌توانند خادم‌یار حرم شوند. آستان قدس رضوی در همه کشور نمایندگی  16 نمایندگی راه‌اندازی کرده است که در خوزستان حجت‌الاسلام علی‌نژاد مسئولیت آن را بر عهده دارد. خادم‌یاران در هر نقطه می‌توانند با خدمت به مناطق محروم به آستان امام رضا(ع) خدمت کنند و در صورتی که خدمت آنها استمرار پیدا کند می‌توانند سالی چهار نوبت در حرم مطهر خدمت کنند و هر سال که از شرکت آنها در طرح خادمیاری بگذرد، نوبت خدمت آنها در حرم اضافه می‌شود.

در پایان این برنامه امامی یکی دیگر از خدام امام رضا(ع) مدیحه‌سرایی کرد.

captcha