تضعیف جایگاه زنان در دستور کار دشمنان قرار دارد
کد خبر: 3624563
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

تضعیف جایگاه زنان در دستور کار دشمنان قرار دارد

گروه اجتماعی: یک کارشناس دینی و استاد دانشگاه گفت: اساس و بنیان خانواده بر محوریت زنان و‌ مادران است که اگر جایگاه و‌ نقش آن‌ها تقویت شود کارآمدی، سازندگی و اثربخشی بالاتر خواهد بود.

‌سوده شهرستانی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، مبنای جامعه را خانواده دانست و اظهار کرد: اساس و بنیان یک خانواده بر محوریت زنان و‌ مادران است که اگر جایگاه و‌ نقش آنها تقویت شود کارآمدی، سازندگی و اثربخشی بالاتر خواهد بود.
شهرستانی ادامه داد: امروز نهادهای فرهنگی دشمن تلاش خود را برای تضعیف جایگاه و نقش زنان و‌ مادران را در راستای متزلزل کردن بنیان خانواده‌ها به کار می‌برند.
این کارشناس خانواده تاکید کرد: تزلزل در نهاد خانواده موجب آسیب رساندن به هویت اصیل در جامعه خواهد شد.
وی تلاش دشمنان را متمرکز بر این موضوع دانست و‌ بیان کرد: برای مقابله با این امر نیازمند هوشیاری بیشتر و بالا بردن سطح دانش و بینش دختران و زنان جامعه هستیم.
شهرستانی ادامه داد: دختران به عنوان مادران آینده کشور محسوب می‌شوند لذا آگاهی هر چه بیشتر آنها نسبت به نقش‌های واقعی و فطری خود موجب باید مورد توجه قرار بگیرد.
این کارشناس خانواده عنوان کرد: توانمندی زنان و دختران موجب توانمند تر شدن مردان خواهد شد چرا که به فرموده امام راحل از دامن زنان، مردان به معراج خواهد رفت.
وی افزود: باید جایگاه زن در آموزه‌های دینی به صورت همه جانبه و‌ جامع تبیین نمود چرا که نوع نگاه اسلام به زن بسیار عالی و‌ والا است.
شهرستانی بیان کرد: تقویت عزت نفس و احترام گذاشتن به هویت اصیل دخترانه و زنانه باید از همان سنین کودکی مورد توجه همگان باشد و آموزش و‌ آگاهی صحیح نسبت به داشته‌های فرهنگی و‌ اسلامی همچنین فرهنگ ایرانی مورد تاکید باشد.
این استاد دانشگاه گفت: باید این میراث بزرگ به نسل آینده به درستی منتقل شود تا آنها کمتر مجذوب آموزه‌های غرب باشند.
captcha