ترجمه 38 اثر مرتبط با حج به زبان‌های زنده دنیا
کد خبر: 3624606
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

ترجمه 38 اثر مرتبط با حج به زبان‌های زنده دنیا

گروه ادب: نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه دیدار با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: امسال 86 هزار و 500 زائر به حج اعزام می‌شوند و نخستین اعزام،‌ امروز از بندرعباس صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران و کارگزاران حج ساعتی پیش در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با کسب اجازه از محضر معظم‌له به بیان گزارشی از این رویکرد عظیم معنوی پرداخت و گفت: امسال 86 هزار و 500 نفر به حج اعزام می‌شوند.

وی با بیان این مطلب از اعزام حجاج طی امروز از بندرعباس به مقصد مدینه منوره یاد کرد و افزود: شبهاتی فضای کشور را سنگین کرده بود و حجاج را با این چالش مواجه کرد که آیا حج خود را که تکلیف الهی است به‌جا آورند یا خیر که با حمایت مراجع عظام و بیانات مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب این موضوع برطرف شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در ادامه این مطلب اظهار کرد: حدود 104 اثر در راستای این واقعه عظیم تدوین شده است و 38 اثر به دیگر زبان‌ها ترجمه شد. علاوه بر 10 نشریه جدیدالانتشار، جلد دیگری از دانشنامه حج نیز تدوین شده است. برپایی نشست در این رابطه از دیگر اقداماتی بود که صورت گرفت.

وی با بیان این که اگر عربستان، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را در سال گذشته مبنی بر امنیت حجاج می‌پذیرفت، سال گذشته نیز حجاج را به مکه و مدینه اعزام می‌کردیم، ادامه داد: این خواسته‌ها امسال مورد پذیرش قرار گرفته است و هم اکنون گروه‌های پیش‌رو در مکه و مدینه مستقر هستند.

captcha