آموزش نحوه حمایت از مسلمانان در خیابان‌های بوستون + عکس
کد خبر: 3626128
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

آموزش نحوه حمایت از مسلمانان در خیابان‌های بوستون + عکس

گروه بین‌الملل: پوسترها و تابلوهای متعددی در سراسر شهر بوستون آمریکا این‌ روزها مردم را به حمایت از هموطنان مسلمانی فرا می‌خواند که مقابل چشم آنان هدف حمله اسلام‌ستیزان قرار می‌گیرند.

آموزش نحوه حمایت از مسلمانان در خیابان‌های بوستون + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Public Radio East»، این پوسترهای جدید که در اماکن پر رفت‌ و آمد نصب شده‌اند، مرحله به مرحله به مردم آموزش می‌دهد که در برخورد با یک حمله اسلام‌هراسانه چه کنند.
این پوسترها از دور نقاشی‌های جالبی به نظر می‌رسند و وقتی جلوتر می‌روید می‌بینید که روی آن نوشته «اگر شاهد یک حمله اسلام‌هراسانه بودیم، چه کنیم» و با چند نقاشی نشان می‌دهد که چگونه یک زن جوان به زن مسلمانی که به خاطر حجاب هدف یک مرد تنومند قرار گرفته بود، کمک می‌کند.
این پوستر را یک نقاش فرانسوی سال 2015 در پی افزایش فشارها بر مسلمانان پس از حملات تروریست‌های تکفیری، طراحی کرده بود که بعداً در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو نیز مورد استفاده قرار گرفت.
یکی از شهروندان بوستونی نیز درخواست کرده بود که این پوسترها به این شهر نیز آورده شود و به مردم آموزش لازم ارائه شود.
در گام اول، این پوستر پیشنهاد می‌کند که فرد مهاجم را نادیده بگیرید و شروع به صحبت‌کردن با قربانی کنید. یک موضوع تصادفی انتخاب کنید و شروع به صحبت کردن کنید. همچنان به صحبت خود ادامه دهید و به حضور مهاجم توجه نکنید تا مجبور به ترک آنجا شود.
لیشیا بروکس، مدیر ارتباطات مرکز حقوقی فقر جنوبی آمریکا با استقبال از این طرح می‌گوید: البته ای کاش در این پوسترها تأکید می‌شد که افراد مسائل امنیتی را نیز در نظر بگیرند و پلیس را نیز خبر کنند.
وی با اشاره به حادثه کشته‌شدن دو مردی که چندی پیش در شهر پورتلند آمریکا به خاطر حمایت از یک زن مسلمان هدف حمله فرد مهاجم قرار گرفتند و کشته شدند، گفت: هرگز نمی‌دانیم چه پیش می‌آید. دخالت‌کردن در این مسائل هیچ وقت بدون خطر نیست.
بروکس گفت: اما بی‌توجهی خطر بزرگ‌تری است و سبب عادی‌شدن آزار و اذیت انسان‌ها در ملأ عام می‌شود.
این پوسترها تا شش ماه دیگر در بوستون باقی خواهند ماند.

 آموزش نحوه حمایت از مسلمانان در خیابان‌های بوستون


 آموزش نحوه حمایت از مسلمانان در خیابان‌های بوستون

captcha