بررسی نقادانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اما و اگرهای اعزام قاریان به حج
کد خبر: 3626563
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مروری بر اهم رویدادهای قرآنی هفته/

بررسی نقادانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اما و اگرهای اعزام قاریان به حج

گروه فعالیت‌های قرآنی: هفته ای که گذشت با رویدادهایی چون تایید سوابق شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله چهارم اعطای مدرک به حفاظ، برگزاری همایش تخصصی بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه، برگزاری مسابقات قرآن واحدهای ستادی قوه قضائیه و ... همراه بود.

ایکنا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دومین هفته از مردادماه، برنامه‌ها و رویدادهای قرآنی متنوعی در سراسر کشور به وقوع پیوست که نگاه مختصر به برخی از آنها مانند تایید سوابق شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله چهارم اعطای مدرک به حفاظ، برگزاری همایش تخصصی بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه، ابقای هیئت مدیره سابق اتحادیه مؤسسات قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن واحدهای ستادی قوه قضائیه و اهدای میکروفن از سوی مدیر رادیو قرآن به مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) خبرگزاری ایکنا خواهیم داشت.

سوابق شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله چهارم اعطای مدرک به حفاظ

نشست شورای کارشناسی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌ کریم صبح روز شنبه، هفتم مردادماه در محل سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار ‌شد. در این جلسه، بحث تأیید سوابق ۱۰ ساله تعداد ۱۰ نفر از حافظان قرآن‌ کریم راه‌یافته به مرحله چهارم دوره ارزیابی مطرح و مورد بررسی از سوی اعضای شورا قرار گرفت که در نهایت نیز این سوابق با نظر اعضای شورا تأیید نهایی شد که با توجه به این امر، شرکت‌کنندگان باید خود را برای شرکت در آزمون مرحله چهارم که طی بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، آماده کنند.

برگزاری اولین جشنواره قرآنی «نوای نور» 

رئیس دارالقرآن بسیج کل کشور از برگزاری جشنواره قرآنی «نوای نور» ‌در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ویژه فضای مجازی برای نشر و ترویج فرهنگ ناب قرآن‌ کریم خبر داد.

همایش تخصصی بررسی مسائل فراروی اجرای منشور توسعه

در دومین روز از هفته شاهد برپایی همایش تخصصی «بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی» با حضور جمعی از اساتید و صاحب‌نظران قرآنی کشورمان در مجتمع فرهنگی «باهنر» تهران بودیم. بر همین اساس در این همایش یک روزه که از ساعت ۸ تا ۱۷ در جریان بود، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد هیئت پایش از کمیسیون‌ها و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کارشناسان، اساتید، صاحب‌نظران و مدیران قرآنی کشورمان به بیان مسائل پیش‌روی منشور توسعه فرهنگ قرآنی پرداخته شد. دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مراسم افتتاحیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی حرکت منشور در بحث فرهنگ‌سازی و هماهنگ‌سازی را مطلوب ارزیابی کرد.

در راستای برگزاری همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در صبح روز هشتم مردادماه، سه پنل تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی و آموزش عالی و پژوهش برگزار شد. در پنل تبلیغ و ترویج این همایش که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های عضو کمیسیون تبلیغ و ترویج برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: از نظر اهمیت و جایگاه و حساسیت مهم‌ترین پنل، بحث در مورد مسائل تبلیغی و ترویجی است.احصای پیشنهادات و انتقادات کارشناسان کشور در حوزه آموزش عمومی قرآن، لزوم تغییر مدل برگزاری مسابقات، چالش دو طرفه قاریان و مردم/ آسیب‌های نمایشگاه قرآن و... از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش بود. مشاهده تصاویر همایش.

تجلیل از همسر شهید تقوی و ۲ خانواده قرآنی 

همچنین، طی آیین اختتامیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی از خانواده شهید تقوی و دو فعال قرآنی که امسال دار فانی را وداع گفتند، تجلیل به عمل آمد.

بیانیه پایانی همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور

طی آیین اختتامیه همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، بیانیه‌ای توسط حجت‌الاسلام بهمنی، رئیس هیئت پایش قرائت شد.

افتتاحیه مسابقات قرآن‌ اوقاف مازندران

مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم اوقاف استان مازندران، روز دوشنبه ۹ مردادماه در محل مجتمع فرهنگی، ورزشی برق شمال ساری برگزار شد. همچنین، مسابقات بانوان طی روزهای نهم و دهم مردادماه و مسابقات بخش آقایان نیز روزهای یازدهم و دوازدهم مردادماه برگزار شدند. مراسم اختتامیه این مسابقات نیز پنجشنبه، ۱۲ مردادماه در مجتمع فرهنگی، ورزشی برق شمال انجام شد.

راهیابی ۳۷ نفر به طرح «پرورش استعدادهای قرآنی»

مصطفی فضلعلی، دبیر اجرایی طرح استعدادهای قرآنی استان قزوین از راهیابی تعداد ۳۷ نفر به طرح پرورش استعدادهای قرآنی سال جاری در استان قزوین خبر داد و گفت: با پایان یافتن آزمون ورودی طرح پرورش استعدادهای قرآنی استان قزوین که طی روز ۲۳ تیرماه سال جاری برگزار شد، تعداد ۲۵ نفر موفق به راهیابی به این طرح قرآنی را پیدا کردند.

معرفی استعداد‌های برتر تلاوت قرآن در برنامه «تلاوت من»

همچنین، رادیو قرآن با هدف شناسایی علاقه‌مندان تلاوت و ترویج فرهنگ قرآنی، اقدام به تهیه و پخش برنامه «تلاوت من» کرده است. در این برنامه، قاریان قرآنی که زیبا قرائت می‌کنند اما به دلیل عدم کسب عنوان در مسابقات و یا هر دلیل دیگر در جامعه و رسانه‌ها مطرح نیستند، معرفی و تلاوت آنها پخش خواهد شد.

قاریان اعزامی به حج ۹۶ مشخص شدند+ اسامی 

در این هفته اسامی قاریان اعزامی به حج مشخص شدند. آقایان مهدی قره‌شیخ‌لو، سید‌محمد‌جواد موسوی درچه‌ای، محمود نوروزی، مجید جدیدی، مجتبی محمد‌بیگی، ابراهیم عبدی، سیدعباس موسوی و گروه مدیحه‌سرایی مشکات خوزستان به همراه بعثه به حج ۹۶ اعزام و به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهند پرداخت و روند اعزام این افراد از ۱۱ تا ۲۲ مرداد است.

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعطای مدرک به حافظان قرآن 

بنابراین گزارش، در نشست شورای کارشناسی ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، مدارک و سابقه راه‌یافتگان به مرحله نهایی یازدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم مورد بررسی قرار گرفت و از بین ۱۴ نفر از راه‌یافتگان به این مرحله سوابق 10نفر تأیید شد.

ابلاغ شرایط انتخاب خادمان قرآن به مراکز استان‌ها 

در دومین هفته از مرداد ماه، محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برابر اساسنامه انجمن خادمان موضوع انتخاب خادمان قرآن به زودی به مراکز استان‌ها و نهادهای قرآنی و اصحاب رسانه ارسال می‌شود.

اهدای میکروفن به مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین)

در آخرین روزهای هفته، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن در آستانه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی طی بازدیدی که از مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) خبرگزاری ایکنا کرد، میکروفون شخصی خود را جهت ضبط تلاوت‌های قرآن‌ کریم به این مرکز و استودیو اهدا کرد.

آغاز رقابت‌های بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در برخی استان‌ها 

بخش معارفی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز ۱۲ مردادماه در حدود ۱۰ استان کشور آغاز شد و سایر استان‌ها نیز رقابت این مرحله را روز ۱۹ مردادماه برگزار خواهند کرد.

اتحادیه‌های قرآنی کرمانشاه و کردستان،اصفهان و چهارمحال و بختیاری ادغام شدند

طی هفته جاری، مجمع عمومی مشترک اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ کرمانشاه،کردستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری طی رای گیری، اعضای هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه مدغم را انتخاب کردند.

بازدید حجت‌الاسلام حشمتی از مرکز رسانه و فناوری اطلاعات امام رضا(ع)

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه عزیززاده، سرپرست دبیرخانه کمیسیون توسعه و فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی ـ قرآنی به مناسبت دهه کرامت و چهارمین سالگرد تأسیس مرکز رسانه و فناوری اطلاعات امام رضا(ع) وابسته به مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) بازدید کرد.

ابقای هیئت مدیره سابق اتحادیه مؤسسات قرآنی 

ششمین مجمع عمومی فوق‌العاده اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و ششمین مجمع در روز 10 مرداد ماه، مجمع عمومی اتحادیه، با حضور مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی به عنوان مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی با کسب حداکثر آرا ابقا شد.

برگزاری مسابقات قرآن واحدهای ستادی قوه قضائیه

پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم واحدهای ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه روز ۱۰ مردادماه قرآنی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ با حضور شرکت‌کنندگان در محل ساختمان مرکزی قوه قضائیه، طبقه همکف،‌ سالن حکمت برگزار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوستدار قرآن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۱۳ - ۰۹:۳۶
0
0
سلام
خیلی عالی که خبرهای هفته را در قالب یه گزارش تهیه میکنید. من این هفته وقت نداشتم خبرها را پیگیری کنم،امروز در جریان اخبار قرآنی قرار گرفتم. با تشکر از خبرگزاری قرآن. و من الله توفقیق
captcha