استقرار 13 کتابخانه سیار و ثابت در شهرستان رشت
کد خبر: 3628818
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
کریمی خبر داد:

استقرار 13 کتابخانه سیار و ثابت در شهرستان رشت

گروه اجتماعی: رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت تعداد کتابخانه های این شهرستان را ۱۳کتابخانه شامل ۱۲ کتابخانه ثابت و یک کتابخانه سیار در ۶ منطقه و ۷ نهاد مشارکتی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، کریمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و پیگیری های مصوبات گذشته ارائه کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت اظهار کرد: اختصاص فضای کتابخانه ای در پارک ها و تخصیص اعتبارات تملک دارایی به کتابخانه های عمومی از خواسته های نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان رشت است.

وی با بیان اینکه شهرداری بصورت شفاهی تعامل خوبی درخصوص واگذاری برخی از پارک ها بعنوان مخزن کتاب عنوان داشته است، گفت: باید مکاتبات بیشتری برای تحقق عملی این امر با دستگاه های مرتبط انجام شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت تعداد کتابخانه های شهرستان رشت را ۱۳کتابخانه شامل ۱۲ کتابخانه ثابت و یک کتابخانه سیار در ۶ منطقه و ۷ نهاد مشارکتی  عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت از نظر تعداد نسخ کتاب آمار قابل توجهی دارد، یادآور شد: با وجود این تعداد کتاب، متاسفانه این شهرستان دارای رتبه شانزدهم است.

کریمی با بیان اینکه 8 هزار و 231 متر مربع سرانه فضای مطالعه در شهرستان رشت داریم، افزود:  نهاد کتابخانه های شهرستان رشت با جذب 45 نفر نیروی انسانی و با توجه به مراجعین و لزوم خدمت رسانی به آنها رتبه سوم استان را داراست.

وی با اشاره به اینکه در جلسات تملک و دارایی مصوب شده بود تا 30 درصد آن به  شهرستان  اختصاص داده شود، گفت: در خصوص این اعتبار ما شاهد کاهش آن تا 20 درصد هستیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت به بررسی افزایش سرانه فضای مطالعاتی در شهر رشت و تصویب واگذاری زمین در محدوده محله پاسکیاب اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به  وضعیت پایین فضای کتابخانه ای شهرستان رشت  نسبت به کل استان و نیاز مبرم مردم منطقه پاسکیاب به کتابخانه عمومی می طلبد با کارشناسان شهرداری منطقه 4 و اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان در خصوص شناسایی زمین مناسب، برای  ایجاد کتابخانه ای در این منطقه مساعدت های لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی و استاندار گیلان  هرچه سریعتر مشکل پرداخت حق آماده سازی زمین در مسکن مهر جهت ساخت کتابخانه های عمومی استاندارد و مجهز رفع شود.

کریمی با تاکید بر اینکه با اهتمام و جدیت بیشتر می توانیم شاهد توسعه کتابخانه های استان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشیم، گفت:زیباسازی فضای کتابخانه ای و نصب المان در اطراف آن می تواند در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی موثر است.

 

 

captcha