وی گفت: اتفاقاً در مورد وظیفهای که در شرایط کنونی جامعه هنری به ویژه قشر فعال در زمینه موسیقی پیرامون این موضوع باید به آن بپردازند باید به این نکته اشاره کنم که زمان برای به تصویر کشیدن دو موضع متخاصم یکی جبهه مدافعان حرم و دیگری گروههای تکفیری که همواره در حال مقابله با یکدیگر هستند در قالب تولید قطعات موسیقی و ویدئوکلیپ به سر آمده است و وقت آن رسیده که ما در قالب تولیداتی از این دست پرده از ماهیت شوم این گروه و مشرب تفکری آنها که در پوشش تفکر اسلامی به هر جنایتی دست میزنند، برداریم.
خانچی با اشاره به اینکه شخصاً جزء نخستین کسانی بوده که در قالب موزیک ویدئوی «فاتح خیبر» اقدام به تولید موسیقی با موضوع گروه داعش و لزوم مقابله با آنها در کسوت مدافعان حرم کرده است تصریح کرد: در اغلب آثار موسیقایی پیرامون این موضوع که معمولاً با یک روایت تصویری نیز همراه میشود، شاهد هستیم که دو گروه رویاروی یکدیگر قرار گرفته اند و اتفاقاً هر دوی آنها نیز بیرقهایی حاوی اذکار اسلامی حمل میکنند؛ مگر بر روی پرچم داعشیان چه نوشته شده است؟ چیزی غیر از عبارت «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» را میتوان دید؟، نگاهی که به ویژه در خارج از جهان اسلام نسبت به این تولیدات میشود و برداشتهایی که به دنبال دارد چیست؟ غیر از این است که گفته میشود اینها دو گروه مسلمان هستند که به جان هم افتادهاند و به این واسطه آن را دعوای سنتی قومی و قبیلهای تعبیر میکنند؟
این خواننده موسیقی انقلابی و ارزشی در ادامه گفت: در چنین شرایطی وظیفه ما تبیین درست ماهیت گروه تکفیری داعش است آن هم در قالبهای تأثیرگذار فرهنگی و هنری همچون موسیقی، افشای تفکر غیرانسانی و ضدبشری آنها که موجب شود در نظرگاه مخاطب تمییز و تفکیکی میان آنچه آنها بدان قائل هستند با آنچه که ادعای آن را دارند و آن را منتسب به دین مترقی و انسانی اسلام میکنند مغایر است.
خواننده آلبوم موسیقی «بینالحرمین» با انتقاد از اینکه پرداختن به موضوعات مهمی همچون ظهور پدیده شومی به نام داعش در جهان اسلام به ویژه در عرصه موسیقی تاکنون هیجانی بوده و بنمایههای معرفتی و تفکری در آنها مشهود نیست گفت: در روزگاری که شاهد بروز گروههای تکفیری تروریستی بودیم با فوجی از آثار موسیقی در قالب موزیک ویدئو روبرو شدیم که اغلب آنها در قالب همان ساختاری که به آن اشاره کردم بیشتر موجب برانگیختن شور و روحیه سلحشوری مخاطبان خود بودند در حالیکه اکنون میزان تولیدات در این راستا به مقادیر قابل توجهی رو به افول گذاشته است گویا سوژه برای پرداختی تازه دیگر یافت نمیشود در حالیکه همانطور که پیشتر اشاره کردم و اکنون نیز به آن تأکید میکنم در شرایط کنونی نیازمند تولید آثاری در عرصههای گوناگون فرهنگی و هنری به ویژه موسیقی هستیم که بیش از پیش ماهیت شوم این گروه تروریستی را برملا سازد به شکلی که میزان تنفر و اشمئزاز مخاطبان نسبت به آنها روزافزون شود.
وی افزود: چارهای جز این افشا و برملا ساختن چنین تفکر شومی که بر جهان اسلام حادث شده است نداریم چرا که برپایه خاطراتی که از دوران دفاع مقدس بارها شنیدهام و احتمالاً شما نیز شنیدهاید وقتی از صدام راجع به تلفات جنگ ایران و عراق از هر دو جبهه پرسیده میشود و اطرافیان در این مورد ابراز نگرانی میکنند ، آن ملعون در جواب میگوید هم سربازان جبهه ایران شیعه هستند و هم جبهه ما؛ در واقع ما شیعیان را به جان هم انداختهایم و این به صلاح منافع ماست؛ بر این اساس اگر ماهیت داعش که قائل بر هیچ مرام و مسلکی نیست اما خود را منتسب با اسلام نشان داده است در قالبهای گوناگون از جمله فرهنگی و هنری به درستی افشا نشود، جهان تصور میکند که این دو جبهه متخاصم هر دو مسلمان هستند و به ویژه این امر برای منافع سردمداران غربی بیشتر مفید فایده خواهد بود که این دو به جان هم بیفتند.
خواننده قطعه موسیقی «اربعین» در پایان با اشاره
به اینکه برای ایجاد رویکرد تازه در تولید محصولات فرهنگی و هنری در اعلام برائت
از گروههای تروریستی نیاز به ایجاد اتاق فکر داریم گفت: هدفمان در این زمینه باید
بینالمللی باشد یعنی هم در ساختار و هم محتوای آثار کوشش شود تا اثر تولید شده
مورد توجه و علاقهمندی مخاطب در سراسر دنیا باشد، در نتیجه در تولید این آثار
تنها نباید به زبان فارسی اکتفا کرد بلکه علاوه بر زبان عربی با توجه به اینکه
درصدی از نیروهای داعشی اروپایی هستند و برای همکاری با این گروه تروریستی تطمیع
شدهاند از زبان انگلیسی نیز در کلام موسیقی نیز استفاده شود، قالبهای مدرن و
مورد پسند که اکنون در محافل موسیقی غربی رایج است را برای تولید موسیقی با این
مضامین باید به کار بست تا علاوه بر ایجاد حس تنفر در میان همه مردم دنیا،
اروپاییان فریب خوردهای که در این گروه تروریستی مشارکت دارند در مواجهه با این
آثار از عملکرد وقیحانه و ضدبشری خود ابراز سرافکندگی و شرمساری کنند.