کودتای 28 مرداد در ایران، عبرت‌های زیادی دارد
کد خبر: 3631805
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
امام جمعه بشاگرد:

کودتای 28 مرداد در ایران، عبرت‌های زیادی دارد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه بشاگرد اظهار کرد: بحث کودتا 28 مرداد در ایران درس عبرت های زیادی دارد که نمونه آن می توان به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد که رهبر انقلاب آن را به عنوان انقلاب مخملی تعبیر کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت السلام علی بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه این هفته بشاگرد(27 مردادماه) در خصوص چگونگی استفاده از عمر، گفت: همان گونه که پیامبر اکرم(ص) خطاب به ابوذر فرمودند:«ای ابوذر همان گونه که نسب به مال بخل می ورزیم باید نسب به گذران عمرامان هم حساس باشیم.» ماهم باید در خصوص چگونگی گذشت عمرمان آگاه باشیم زیرا یکی از سوالات آخرت در مورد نحوه گذران عمر است.

بهروزه با اشاره کودتای ۲۸ مرداد، اظهار کرد: آمریکا و انگلیس همچنان در دنیای ادعای رهبری می کنند و دست از سیاست های خصمانه خود در قبال کشور های اسلامی بر نداشته اند و با شکست های پی در پی از سوی جوامع اسلامی انگیزه شان برای نابودی اسلام بیشتر شده است.

امام جمعه بشاگرد افزود: بحث کودتا در ایران درس عبرت های زیادی دارد که نمونه آن می توان به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد که رهبر انقلاب آن را به عنوان انقلاب مخملی تعبیر کردند.

وی با اشاره به برخورد با رحم و عطوفت اسلامی با فتنه گران، تصریح کرد: با مقایسه برخود جمهوری اسلامی ایران با کشور های دیگر در برابر فتنه گران، نظیر کودتای سال گذشته ترکیه که تمام عوامل کودتا را به بدترین شکل محاکمه کردند، به لطف و انصاف جمهوری اسلامی در مقابل فتنه گران پی می برید.

نماینده ولی فقیه شهرستان بشاگرد ادامه داد: پشت پرده هر فتنه و فتنه گری سران آمریکایی حضور دارند که با قصد تخریب جمهوری اسلامی ایران، ایران هراسی و به راه انداختن جنگ های صلیبی قصد رسیدن به اهداف شوم خود را دارند.

بهروزه با اشاره به فرا رسیدن روز صنعت دفاعی کشور، گفت: مشکل آمریکا فقط مسئله هسته ای و حقوق بشر نیست و سعی در نابودی برنامه موشکی و صنعت دفاعی کشور دارد که با مداخله معظم له و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از آن جلو گیری به عمل آمد.

وی افزود: مسلئه موشکی و صنعت دفاعی ایران در کنار ولایت فقیه و رهبری خط قرمز جمهوری اسلامی است و قابل مذاکره نیست.

امام جمعه بشاگرد در خصوص چگونگی انتخاب وزاری جدید دولت دوازدهم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به دلایل افراد موافق و مخالف به دقت گوش دهند و به نقد ها و بحث ها توجه کنند و در دادن رای اعتماد عدالت و انصاف لازم را به کار گیرند.

وی ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: جوانان به بهانه های واهی از ازدواج امتناع نکنند و همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اشاره کردند سبک زندگی ایرانی- اسلامی را یاد بگیرند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

captcha