صله رحم یکی از دستورات الهی است
کد خبر: 3631812
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
امام جمعه موقت سیریک:

صله رحم یکی از دستورات الهی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت شهرستان سیریک گفت: صله رحم یکی از دستورات الهی است که خداوند برای بشریت دستور به اجرا داده است برای اینکه صله رحم عمر انسان را زیاد و فقر را دور می سازد، مرگ و حساب روز قیامت را آسان می کند و مهمترین قدم ها در اسلام ، قدمی است که برای انجام صله رحم و دیدار با اقوام برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین احمد خلیلی امام جمعه موقت شهرستان سیریک  در خطبه های عبادی سیاسی این هفته(27 مرداد ماه) نماز جمعه سیریک با بیان گرامیداشت روز صنعت دفاعی در کشور افزود: همه دوستان و دشمنان نظام و انقلاب جمهوری اسلامی بدانند که ما بر سر امنیت و آرامش کشورمان با هیچ کسی شوخی و مذاکره ای نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت سیریک اظهار کرد: آبادی هر جامعه اسلامی و رشد و پیشرفت آن  در گروه آبادی مساجد و افزایش مسجدی هاست  برای اینکه رابطه مومن با مسجد مثل رابطه ماهی با آب است اساس شگل گیری حرکت های مردمی برای نابودی حکومت طاغوت از مساجد بود و امروز مساجد سنگرهای اتحاد و همبستگی مردم با ارزش ها دینی و آرمان های انقلابی است.

وی افزود:  امروز یکی از مشکلات اساسی جامعه توجه به اشتغال و تامین معیشت مردم بویژه اقشار کم درآمد و مناطق محروم است و وظیفه همه مسئولان و دولت مردان ، خدمت و توجه به آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی بیان کرد: اگر مسئولان نظام در عمل به فرمایشات پدرانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  در سال های گذشته و حال اهتمام و جامعه عمل می پوشاندند و توجه به محرومین و محرومیت زدائی، توجه به مشکلات و حل مشکلات و توجه به مسائل اقتصادی و عدم وابستگی به بیگانگان را در سرلوحه برنامه های خود قرار می دادند امروز بخش عمده ای از مسائل و مشکلات جامعه مرتفع شده بود و دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه بسیار کمتر بود.

امام جمعه موقت شهرستان سیریک بیان کرد:  صله رحم یکی از دستورات الهی است که خداوند برای بشریت دستور به اجرا داده است برای اینکه صله رحم عمر انسان را زیاد  و فقر را دور می سازد، مرگ  و حساب روز قیامت را آسان می کند و مهمترین قدم ها در اسلام ، قدمی  است که برای انجام صله رحم و دیدار با اقوام برداشته شود.

حجت الاسلام خلیلی  اضافه کرد: روز دحو الارض بنابر روایات، زمانی است که تمام زمین را آب فرا گرفته بود و در روز ۲۵ دی القعده نخستین خشکی از زیر زمین بیرون آمدن سرزمین مکه و محل خانه خدا بوده و برای همین است که به مکه ام القرا یعنی مادر همه آبادی ها نام گرفته است.

امام جمعه موقت شهرستان سیریک خاطرنشان کرد: خاسرین کسانی هستند که پیمان خدا را پس از آنکه محکم بستند می شکنند، پیوند هایی را که خدا دستور داده بر قرار سازند قطع می کنند و در روی زمین فساد می کنند.

وی تصریح کرد:  اگر کسی می خواهد به کمال برسد  باید وفای به عهد داشته باشد برای اینکه  پیمان های الهی متعدد است پیمانی که خدا از انبیاء گرفته تا اینکه آیات الهی را به مردم بگویند ، پیمانی که خدا  از اهل کتاب گرفته تا اینکه کتمان نکنند، پیمانی که خدا از عامه مردم گرفته تا اینکه به فرمان الهی عمل کنند و راه شیطان را رها کنند.

captcha