مساجد مردم را به باورهای دینی جهان اسلام نزدیک‌تر کند
کد خبر: 3633089
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

مساجد مردم را به باورهای دینی جهان اسلام نزدیک‌تر کند

گروه فرهنگی: جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به تأثیرات مثبت مسجد بر بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی جامعه اشاره کرد و گفت: مساجد باید محل مهندسی افکار عمومی جامعه اسلامی باشد و مردم را به باورهای دینی جهان اسلام نزدیک‌تر کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حمزه فلاح،  جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان امروز دوشنبه، 30 مردادماه در  دومین جشنواره تجلیل از ارکان برتر و مساجد برتر که به مناسبت روز جهانی مساجد و هفته گرامیداشت مساجد و روز قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه برگزار شد، با اشاره به شهادت افتخارآمیز شهید حججی، اظهار کرد: امنیت امروز ایران مرهون استقامت و سلحشوری شهید حججی و امثال وی است.

وی افزود: مساجد قلب تپنده هر شهر و محل تعلیم و تربیت افرادی سالم برای جامعه اسلامی هستند و بسیاری از کسانی که در اسلام و انقلاب نقش ایفا کردند، تربیت شده مساجد بودند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: در ایام جنگ هم مساجد نقش مهم و کلیدی داشتند و گاهی به عنوان مرکز عملیات و قرارگاه فرماندهی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وی با اشاره به دلایل نامگذاری روز جهانی مساجد، اعلام کرد: مساجد نقش پراهمیتی در مسائل اجتماعی، اعتقادی و معنوی جامعه داشته‌اند و در صدر اسلام نیز مساجد مکان‌هایی برای کار و مشکل‌گشایی بودند.

فلاح به تأثیرات مثبت مسجد بر بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی جامعه اشاره و بیان کرد: مساجد باید محل مهندسی افکار عمومی جامعه اسلامی باشد و مردم را به باورهای دینی جهان اسلام نزدیک‌تر کند.

وی به وظایف ائمه جمعه در ایفای نقش مساجد اشاره کرد و افزود: ائمه جماعات باید جوانان را در مساجد جذب کنند و اجازه عملی شدن اهداف دشمنان مبنی بر دور کردن جوانان از مساجد را ندهند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بر برنامه‌ریزی ائمه جمعه برای جامعه اسلامی تأکید و بیان کرد: برای مراسمی که در روز مساجد برگزار می‌شود همه باید مانند روز قدس مشارکت کنند و برای جذب جوانان به مساجد کار بیشتری صورت گیرد.

وی به اقدامات سپاه و بسیج برای ساماندهی مساجد در استان اشاره کرد و افزود: در سطح کشور 76 هزار و 600 مسجد برای ساماندهی شناسایی شده‌اند که 150 مورد از آنها مربوط به استان کردستان است.

فلاح یادآور شد: در طرح ساماندهی، مساجد به پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شده و برای تقویت کار فرهنگی، اجتماعی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اقدام می‌شود.

captcha