هدف اصلی ما، آشنایی جوانان با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم است
کد خبر: 3633846
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

هدف اصلی ما، آشنایی جوانان با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم است

مدیر مؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد گفت: هدف اصلی این مؤسسه، آشنایی جوانان با مفاهیم و آموزه‌های قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایسنا نوشت: محمد مهدی آقا محمدیان در خصوص برنامه‌های مؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه این مرکز، کشف استعدادهای قرآنی از دوره‌ کودکی تا بزرگسالی است که خوشبختانه توانسته‌ایم طی این سال‌ها به این مهم دست یابیم.

وی تصریح کرد: این مؤسسه از سال 68 با تایید مقام معظم رهبری تاسیس شده و هدف آن ارائه برنامه‌های آموزشی به ویژه برای نسل جوان است.

مدیر مؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد خاطرنشان کرد: نزدیک به سه دهه است که ما در حوزه تربیت مربی، مدرس و استاد قرآن کریم در مشهد، شهرستان‌های استان خراسان و دیگر استان‌های کشور فعالیت داریم .

آقامحمدیان ادامه داد: هم اکنون، نزدیک به 2000 نفر مربی مهدکودک و مدرس برای نوجوانان و جوانان داریم و همچنین از طریق تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، با معرفی استاد قرآن کریم و برگزاری مسابقات قرآنی برای قشرها و رده‌های مختلف مشغول انجام فعالیت هستیم.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌هایی که این مؤسسه طی 16سال اخیر به انجام رسانده، ابداع و ابتکار مهدها با رویکرد قرآنی بوده که پس از آن از این رویکرد در مهدهای دیگر نیز استقبال به عمل آمد و نه تنها در خراسان بلکه در کل کشور، مؤسساتی زیر نظر آموزش و پرورش و بهزیستی به وجود آمد که هدف همه آن‌ها، آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی بوده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد با بیان این که یکی از حوزه‌های مهم دیگر ما، حوزه معرفی الگوها و نخبگان و قهرمانان قرآنی است، ادامه داد: مرحوم محسن حسنی کارگر که سه سال پیش مقام اول بین‌المللی را در مالزی کسب کرد و حامد علیزاده که امسال به این موفقیت نائل شد، از محصولات مرکز آموزش نخبگان جامعه قاریان قرآن هستند که تحت تعلیم استاد مجتبی فاطمی قرار داشتند.

آقامحمدیان با اشاره به گفته مقام معظم رهبری در خصوص کار قرآنی افزود: به گفته ایشان، کار قرآنی، یک کار راهبردی است؛ کما اینکه انقلاب اسلامی محصول رویکرد بازگشت به قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) است؛ لذا هرچه بیشتر در این زمینه تلاش کنیم، باز هم اندک است و باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام شود.

وی اظهار کرد: طی 10 سال اخیر، مؤسسات زیادی بعد از جامعه قاریان قرآن مشهد تاسیس شده‌اند که با تصویب اعتباراتی در ذیل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد قرار گرفته‌اند.

مدیرمؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد ادامه داد: 3000 مؤسسه زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارند و همین میزان نیز سازمان تبلیغات، مؤسسه دارد که هر کدام از این نهادها، اتحادیه‌ای جدا تحت عنوان اتحادیه تشکل‌های قرآنی دارند و تلاش بر این است که در انتخابات هیأت مدیره، این دو اتحادیه هرچه سریع‌تر با یکدیگر ادغام شوند.

آقامحمدیان عنوان کرد: محصول فعالیت‌های مردمی در حوزه قرآن، باعث شده که بیش از چندهزار مؤسسه در این زمینه فعال باشند و صدها هزارنفر نوجوان ، جوان و بزرگسال تحت تربیت این مؤسسات قرار گیرند.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز تربیت حافظ قرآن، طبق اعلام مقام معظم رهبری در این دو دهه، تربیت حدود ۱۰میلیون حافظ قرآن است که این کار توسط مؤسسات، سازمان تبلیغات، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آستان قدس و اوقاف به انجام رسیده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد پیرامون برنامه‌های آینده این مؤسسه عنوان کرد: برنامه‌های آتی ما در توسعه فعالیت‌های گذشته در حوزه تربیت مربی و مدرس برای حفظ، قرائت، ترجمه و تفسیر است که محصول آن ایجاد دوره‌های آموزشی برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان است و امیدواریم به فضل الهی و با تعامل خوب و سازنده با رسانه‌های مختلف و تبلیغات صورت گرفته، بتوانیم فضای فعال‌تری را در کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کنیم.

آقامحمدیان اضافه کرد: مرکز تربیت مدرس و استاد قرآن کریم در مشهد و در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع)واقع در پارک ملت است؛ البته شعبه هایی نیز در شهرستان‌های دیگر چون گلستان و کرمان داریم که آماده مراجعه مشتاقان به فعالیت‌های قرآنی هستند.

وی عنوان کرد: از آنجا که هم اکنون فصل ثبت‌نام مهدهای قرآنی است، توصیه می‌کنم طبق گفته پیامبر اکرم(ص)که می‌فرمایند «فرزندان خود را با قرآن و محبت پیامبرتان تربیت کنید»، والدین، کودکان خودشان را از چهار سالگی به این مهدها ببرند تا کودکان از سنین پایین و هرچه زودتر با معارف قرآنی آشنا شوند.
captcha