هزینه کردن مال و ثروت در راه خیر، لطف و عنایت الهی است
کد خبر: 3634829
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

هزینه کردن مال و ثروت در راه خیر، لطف و عنایت الهی است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توفیق هزینه کردن مال و ثروت در راه خیر و برای مردم، لطف و عنایت الهی است؛ به‌ویژه اگر در راه مدرسه‌سازی و توسعه تعلیم و تربیت باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز صبح در آیین افتتاح یک باب مدرسه شش کلاسه که توسط خیرین ساخته شده در شبستر گفت: توفیق هزینه کردن مال و ثروت در راه خیر و برای مردم، لطف و عنایت الهی است؛ به‌ویژه اگر در راه مدرسه‌سازی و توسعه تعلیم و تربیت باشد.

وی، افزود: عهد کرده‌ایم که در هر نقطه‌ای از استان، حتی یک کلاس درس توسط خیری ساخته شود برای قدردانی از او حضور یابیم.

جبارزاده، با اشاره به اینکه به فرموده رهبری، درِ هر مدرسه‌ای باز شود درِ زندانی بسته می‌شود، افزود: گسترش تعلیم و تربیت مساوی است با کاهش جرم و جنایت؛ همچنان‌که اغلب زندانیان را افراد کم‌سواد یا بی‌سواد تشکیل می‌دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با قدردانی از همکاری مسئولان استان و شهرستان شبستر با خیران مدرسه‌ساز، گفت: به خیران عزیز که توفیق یافته‌اند مال و ثروت خود را در راه خیر و برای مردم هزینه کنند تبریک می‌گویم و امیدوارم در این راه مقدس و مبارک روزبه‌روز موفق‌تر باشند.

مهندس قدم‌لی‌زاده، خیر نیک‌اندیش شبستری نیز در این آئین ابراز امیدواری کرد این مدرسه بنایی برای شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان در زمینه علمی و دینی باشد.

گفتنی است مدرسه شش کلاسه مهندس قدم‌لی‌زاده در دو طبقه با زیربنای 954 مترمربع با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شده است که 7 میلیارد و 200 میلیون ریال از هزینه ساخت آن را اداره کل نوسازی استان و 2 میلیارد و 800 میلیون ریال را خیر مدرسه‌ساز تأمین کرده است.

captcha