حوزه‌های هنری، محرک فعالیت های فرهنگی و هنری هستند
کد خبر: 3635288
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

حوزه‌های هنری، محرک فعالیت های فرهنگی و هنری هستند

گروه هنری: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پشتیبانی و حمایت حوزه‌های هنری از فعالیت‌های فرهنگی، باعث پویایی فرهنگ و هنر جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز ششم شهریور روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه، که در دفتر این حوزه انجام شد، بر نقش اساسی حوزه هنری استان در رشد و توسعه فرهنگی و هنری شهرستان ارومیه تاکید کرد و گفت: فعالیت های هنری و فرهنگی، زیر نظر حوزه های هنری شکوفا تر خواهند شد.
وی با اشاره بر ظرفیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان ارومیه اظهار داشت : متاسفانه با وجود داشتن استعدادهای ناب و ارزشمند تاکنون در معرفی ظرفیتهای شهر ارومیه موفق عمل نکرده ایم.
وی افزود: از سالهای گذشته آذربایجان غربی را استانی امنیتی معرفی کرده اند که این مسئله با وجود ظرفیتهای بالقوه در این نگین ایران، باعث فرار بسیاری از سرمایه های مادی و معنوی بخصوص در حوزه اقتصادی و فرهنگی شده است.
حضرت پور با تاکید بر زیبائی ها و وجهه فرهنگی و ارزشهای اجتماعی  و سنتی شهرستان ارومیه در افکار عمومی، استفاده از ظرفیتهای هنری بومی، در معرفی این سرزمین زیبا را از شاخصه های مهم برنامه های چهار ساله خود  در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
همچنین احد هوشمند قره باغ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این نشست با تشکر از حضور روح الله حضرت پور در حوزه هنری استان با اشاره به کمبود اعتبارات فرهنگی حوزه هنری  آذربایجان غربی،با ارائه گزارشی از فعالیتهای هنری صورت گرفته در حوزه هنری استان ،تولید آثار فاخر هنری و تربیت استعدادهای جوان را پایه و اساس فعالیتهای حوزه هنری عنوان کرد.
وی یا اشاره به نبود نقشه فرهنگی، تصریح کرد: نبود تقشه فرهنگی، معضل اصلی آذربایجان غربی در رشد و توسعه فرهنگی استان بوده و ظرفیتها و استعدادهای فرهنگی و هنری موجود در آذربایجان غربی امروز بر کسی پوشیده نیست و این کمبودهای مالی و نبود طرحی جامع و کامل بوده که باعث از بین رفتن این استعدادها و فرار مغزها به ان سوی مرزها و سایر استانها شده است.
لازم به یاد آوری است در پایان این نشست کارشناسان واحدهای هنری حوزه هنری آذربایجان غربی گزارشی از فعالیتهای واحدهای تخصصی خود را ارائه کردند و اثر «نقاشی ایرانی » به رسم یادبود از طرف رئیس حوزه هنری استان به نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اهداء گردید.

captcha