رشد باسوادی در کردستان منجر به همگرایی و اجماع فکری مردم شد
کد خبر: 3636123
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

رشد باسوادی در کردستان منجر به همگرایی و اجماع فکری مردم شد

گروه فرهنگی: معاون امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سواد مردم این استان کاربردی است، گفت: رشد شاخص باسوادی در این استان منجر به همگرایی و اجماع فکری مردم آن شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از مهر، حسین فیروزی امروز سه شنبه هفتم شهریور ماه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان کردستان  که با حضور رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد، با بیان اینکه سوادآموزی مهمترین رکن توسعه کشورها است، گفت: اجرای عدالت آموزشی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: در تمامی سطح و مناطق مختلف شهری و روستایی مردم از امکانات مساوی برای آموزش برخوردارهستند واین مسئله مهمترین کارنامه نظام در حوزه آموزش و پرورش است.

وی اظهارداشت: برای تحقق ۱۰۰ درصدی باسوادی در کشور نیاز به تلاش بیشتر در راستای استمرار برنامه های موجود در حوزه سوادآموزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: از سال ۹۰ تا ۹۵ در کردستان به همت مدیران دولتی، اجرای صحیح برنامه ها در دستور کار قرار گرفت و همین مبحث منجر به افزایش ۳.۸ درصدی نرخ باسوادی در این استان شد و از این لحاظ دومین استان کشور هستیم.

فیروزی با اشاره به اینکه در گروه سنی ۱۰ تا ۳۵ سال استان کردستان رتبه ۶ تا ۸ کشوررا دارد، اضافه کرد: انتظار می رود اهالی رسانه این آمار امیدوارکننده را در راستای قدردانی از فعالیت های مسئولان حوزه سوادآموزی، به خوبی انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه سواد مردم این استان کاربردی است، بیان کرد: رشد شاخص باسوادی در این استان باعث همگرایی واجماع فکری شده واین مهم در انتخابات اردیبهشت امسال به خوبی نمایان بود.

وی ادامه داد: رای ۷۳ درصدی مردم این استان به منتخب ریاست جمهوری و ثبت نام ۵۰ درصد مردم در سرشماری الکترونیکی نفوس و مسکن  بدون سواد امکان پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه کیفیت سوادآموزی در این استان از متوسط کشوری بالاتراست، عنوان کرد: افزایش نرخ باسوادی در کشور و به تبع استان ما نشان می دهد که برنامه های این حوزه براساس علم ودانش و اطلاعات پیش رفته است.


captcha