اجرای 20 درصدی سند توسعه استان را دچار تحول می‌کند
کد خبر: 3638990
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

اجرای 20 درصدی سند توسعه استان را دچار تحول می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس به سند توسعه استان اشاره کرد و گفت: اگر تنها 20 درصد این سند در استان اجرایی شود، استان به سمت توسعه حرکت می‌کند و دچار تحول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیداحسن علوی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس روز سه شنبه، 14 شهریورماه در جریان بازدید از اتاق نمایش پروژه فیبر نوری منازل شرکت مخابرات سنندج، اظهار کرد: وجود تکنولوژی  FTTH در استان کردستان نشان دهنده فرهنگ بالای این استان برای استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ارتباطی دنیاست.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی روز دارای معایب و مزایایی است که با فرهنگ سازی و ارائه آموزش می‌توان آنها را رفع کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: علیرغم پیشرفت‌های حوزه ارتباطات استان و سبقت گرفتن آن از سایر استان‌ها، زیرساخت‌های ارتباطی استان ضعف‌هایی دارد که باید پیگیری و رفع شود.

وی عنوان کرد: اینترنت پرسرعت در روستاها یکی از دغدغه‌هایی است که وجود آن به بهترین نحو موردانتظار روستاییان است و باید این خواسته روستاییان مورد توجه قرار گیرد.

علوی بیان کرد: کردستان در بسیاری از بخش‌ها عقب مانده است که پیشرفت تکنولوژی ارتباطات نشان دهنده وجود دغدغه برای توسعه ارتباطات استان و در مجموع توسعه استان است.

وی به سند توسعه استان اشاره کرد و افزود: اگر تنها 20 درصد این سند در استان اجرایی شود، استان به سمت توسعه حرکت می‌کند و دچار تحول خواهد شد.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با انتقاد از مدیران استان، عنوان کرد: از مدیران استان انتظار می‌رود که آمار و اطلاعات اداره خود را در اختیار نمایندگان قرار دهند که بتوانند به صورت کارشناسی و با ارائه سند از استان حمایت کنند.

وی یادآور شد: آنچه را تاکنون از وزارت ارتباطات خواسته بودیم، به طور کامل محقق نشده است که با حضور وزیر جوان و خوش فکر انتظار برای عملی شدن مصوبات و مطالبات استان بیشتر می‌شود.

captcha