افزایش 20 درصدی بازدید از موزهای استان مرکزی در سال 96
کد خبر: 3643441
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
حسینی خبر داد:

افزایش 20 درصدی بازدید از موزهای استان مرکزی در سال 96

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در 5 ماهه نخست سال گذشته 14هزار و 776 نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که این میزان با افزایش 20 درصدی در سال 96 به 17هزار و 797 نفر رسیده است.

به گزراش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، گفت: در 5 ماهه نخست سال گذشته 14 هزار و 776 نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که این میزان با افزایش 20 درصدی در سال 96 به 17 هزار و 797 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین تعداد 20 بازدید کننده خارجی در 5 ماهه نخست سال 95 به 59 نفر در سال 96 رسیده که حاکی از افزایش 195 درصدی این دست بازدیدکنندگان در سال جاری است.
حسینی افزود: موزه‌ها، قلب‌های تپنده هویت ساز و فرهنگ ساز جوامع هستند چراکه عینی‌ترین پل ارتباطی بین نسل امروز با آداب زندگی و نگرش نیاکان به شمار می‌روند از این رو نه تنها نباید به عنوان امری تفریحی دیده شوند بلکه می‌بایست ساز و کاری تعریف شود که جوانان و به خصوص دانش‌آموزان ارتباط تنگاتنگی با موزه‌ها داشته باشند.
وی اظهار داشت: باید با اجرای برنامه‌های جنبی همچون بازارچه‌های صنایع دستی، اجرای نمایش‌ و مراسم آئینی و ایجاد بازارچه‌های خیریه در حاشیه موزه‌ها، شهروندان را راغب به حضور در این اماکن با ارزش کنیم تا رگه‌های هویت ساز شهرها برای ساکنانش بازآفرینی شود.
حسینی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص موزه‌ها و تجهیز آنها در نظر داریم بتوانیم تا انتهای سال رکورد جدیدی در آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های استان ثبت کنیم.
گفتنی است 8 موزه دولتی و 2 موزه خصوصی در استان مرکزی فعالیت می‌کند.
captcha