برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردم‌محور شوند
کد خبر: 3645126
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کارگران:

برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس مردم‌محور شوند

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرای ٢١ برنامه فرهنگی هنری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز محرم خبر داد و گفت: برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس باید از دولت‌محوری به‌سوی مردم‌محوری تغییر رویکرد دهد.

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: برگزاری عصر شعر «محرم و خاطره دفاع مقدس» در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، کیار، لردگان، کوهرنگ و فارسان، بن، سامان و بروجن، برگزاری نمایشگاه عکس دوران دفاع مقدس در ادارات زیر مجموعه، حمایت از کتب چاپ شده مرتبط، سنگربندی و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه‌های روز نخست هفته‌ی دفاع مقدس است.
وی افزود: فضاسازی و تبلیغات، رونمایی از شاخص‌ترین کتاب‌های چاپ شده، تمهید مقدمات برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب  ناشران ایران، برگزاری مسابقات، اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی، دیدار با خانواده‌ی معظم شهدا و نمایش فیلم از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.
کارگران اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس باید از دولت‌محوری به سوی مردم محوری تغییر رویکرد دهد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: محرم و هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت به نسل جوان و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی مقاومت، ایثار و شهادت است. 
وی با تأکید بر مشارکت حداکثری در برگزاری باشکوه مراسم این هفته، تصریح کرد: باید در برپایی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس زمینه فعالیت و حضور همه اقشار مردم و گروه‌های مختلف فراهم شود.
کارگران عنوان کرد: دخیل کردن مردم در برنامه‌های دفاع مقدس تأثیر بسیار زیادی در نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دارد.
captcha