موسسات نقش مهمی در ترویج وقف قرآنی دارند
کد خبر: 3645127
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
جنتی:

موسسات نقش مهمی در ترویج وقف قرآنی دارند

گروه فرهنگی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موسسات نقش مهمی در ترویج وقف قرآنی به‌ویژه از طریق وقف مشارکتی دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، صبح امروز شنبه اول مهرماه در نشست خبری خود که با عنوان بصیرت عاشورایی در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتبی آزادی‌خواه و عزت‌طلب است و ایام محرم علاوه بر ایام حزن و اندوه نسبت به ساحت امام حسین (ع) ایام مطالعه و نگرش در زندگی این امام همام است و باید در کنار گریه و اندوه، مطالعه و پژوهش را دور از نظر ندانیم.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه زنجان با عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مطرح است لذا باید شعور حسینی در منش افراد به خوبی نمود داشته باشد، تصریح کرد: امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف جذب حداکثری اقشار مختلف مردم به بقاع متبرکه، مدیریت و استفاده صحیح از هیئات حسینی، ترویج فرهنگ بصیرت و عزت‌خواهی، پاسخ‌گویی به شبهات پیرامون عاشورا و کربلا در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت اوقاف و امور خیریه در سه محور کلی قرآن، اهل بیت (ع) و موقوفات است، گفت: تعداد موقوفات استان زنجان برای پایتخت شور و شعور حسینی کم است و یکی از راه‌های جذب مشارکت حداکثری واقفان شفاف‌سازی و اعتمادسازی در زمینه اجرای نیات واقفان است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 6 وقف جدید در سطح استان زنجان به ثبت رسیده است، افزود: دو هزار و ۷۶۳ موقوفه در سطح استان وجود دارد که این موقوفات دارای 26 هزار و 680 رقبه هستند که از این موقوفات تعدادی منفعتی و دارای درآمد و تعدادی نیز انتفاعی و فاقد درآمد هستند که از آن جمله می‌توان مساجد و حسینیه‌ها را نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه حضور در عرصه وقف مشارکتی یکی از زمینه‌های جذب مشارکت واقفان نیک‌اندیش به‌ویژه در زمینه فعالیت‌های قرآنی است، تاکید کرد: موسسات قرآنی با حضور فعال در این زمینه و همچنین تبلیغ و معرفی وقف مشارکتی می‌توانند نقش مهمی در توسعه موقوفات قرآنی به‌ویژه از طریق وقف مشارکتی داشته باشند.

captcha