کد خبر: 3645635
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران خبر داد:

کانون‌های قرآنی حوزه خواهران فعال می‌شوند/ اعزام بیش از 30 هزار مبلغه

گروه حوزه‌های علمیه: معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه در ایام محرم، بیش از 30 هزار مبلغه به سراسر کشور از حوزه خواهران اعزام خواهند شد، به وضعیت کانون‌های قرآنی مدارس اشاره و تاکید کرد: فعال‌سازی این کانون‌ها که در برخی مدارس تشکیل شده است در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران امروز دوم مهرماه در نشستی خبری با اشاره به وجود 170 هزار فارغ‌التحصیل و مشغول به تحصیل در حوزه خواهران گفت: تقریبا 110 هزار نفر از این تعداد بانوان طلبه به صورت مستقیم با حوزه خواهران در ارتباط هستند.

اسکندری بیان کرد: بنای ما بر این است با هدف تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه و خانواده، این ظرفیت را شکوفا کنیم همچنین در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معتقدیم که از این ظرفیت‌ها می‌توان به خوبی بهره برد. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: سومین نکته در بهره‌مندی از ظرفیت بانوان طلبه که مد نظر ما هست کاهش آسیب های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مسئله تاکید فراوانی داشته‌اند؛ زیرا بانوان طلبه ظرفیت بزرگی برای این مسئله محسوب می‌شوند.

اسکندری با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی در موفقیت تبلیغ، کسب مهارت‌های تبلیغی است که در ارتباط افراد همجنس بیشتر محقق می‌شود عنوان کرد: بانوان مبلغه بهتر می‌توانند با قشر بانوان جامعه ارتباط برقرار کرده و در زنان و دختران تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در مجموعه قرارگاه‌های فرهنگی در 500 مدرسه در صدد بهره‌مندی از این ظرفیت هستیم و در هر مدرسه نیز حدود صد نفر می‌توانند در عرصه فرهنگی و تبلیغی فعال شوند و با توجه به این ظرفیت که فراگیر است برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.

اسکندری اظهار کرد: در ایام محرم تلاش ما بر این است که بانوان مبلغه در منازل، حسینیه‌ها  و مساجد و بقاع متبرکه، در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها حضور فعال داشته باشند و حداقل این انتظار را داریم که بانوان در کنار فعالیت‌های محتوایی بتوانند جلسات زنانه را توسعه کمی بدهند.  

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما به مدارس خواهران این بود که اگرچه همه بانوان طلبه ما ظرفیت تبلیغی ندارند ولی می‌توانند در ترغیب و تشویق بانوان کشور به حضور در مراسم مذهبی کمک کننده باشند.

اسکندری با بیان اینکه مدارس خواهران محور اعزام تبلیغی هستند عنوان کرد: هر کدام از مدارس ما در استان‌های مختلف کشور متناسب با ظرفیت تبلیغی هر استان اعزام مبلغه دارند که در سال گذشته حدود 26 هزار نفر در ایام محرم  برای تبلیغ اعزام شدند که با احتساب تعداد اعزام، 61 هزار نفر خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه پیش‌بینی شده ما بیش از 30 هزار مبلغ به مناطق مختلف اعزام خواهند شد و بیش از 80 هزار نقطه اعزام خواهیم داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: تاکید ما در تبلیغ این است که باید جامعه را به سمت تحکیم بیشتر خانواده و سبک زندگی اسلامی سوق بدهیم تا خانواده‌های ایرانی خانواده‌های حسینی شوند و سبک زندگی دینی در جامعه توسعه یابد.

وی افزود: در سال گذشته در فضای مجازی نیز مسابقه‌ای با عنوان زندگی عاشورایی برگزار شد و رویکرد ما در برنامه‌ها نقش آفرینی آن در تربیت آیندگان جامعه است.

اسکندری بیان کرد: شهید حججی متعلق به نسل امروز جامعه است نه انقلاب، بنابراین تربیت انسان‌های مومن و شجاع و فداکار و ولایی و ایثارگر در این دوره نیز با وجود مادران شایسته امکان‌پذیر است و در عرصه تبلیغ سنتی و فضای مجازی بر این مسئله توجه و اهتمام جدی داریم، به گونه‌ای که در تبلیغ مجازی ما در محرم سال قبل بیش از 14 هزار و 900 نفر فعال بودند و چهار هزار و 521 اثر نیز ارسال کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر استمرار جلسات حتی بعد از محرم ولو در قالب برپایی یک جلسه در هفته تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان 55 هزار جلسه قرآنی از سوی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور برپا شد و نسبت به جلسات حسینی(ع) نیز همین باور و اعتقاد را داریم.

اسکندری در پاسخ به سؤال ایکنا در مورد آسیب تهدیدکننده جلسات مذهبی چه در مباحث محتوا و چه مباحث صوری مانند وجوه زیادی که برای تبلیغ دریافت می شود عنوان کرد: تبلیغ باید برای خدا باشد؛ زیرا قصد قربت و خلوص نیت پایه اصلی تاثیرگذاری تبلیغ است البته کسانی که دنبال منافع مادی هستند نادرند و این کار بیشتر مختص افرادی است که جایگاه تبلیغی ویژه‌ای دارند و ممکن است شرایط مالی خوبی برای آنان فراهم باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در نوسازی روش‌های تبلیغ و ارایه محتواهای اثرگذار تبلیغی افزود: قریب صد رشته تخصصی تبلیغ در دستور کار است که 14 رشته دارای اولویت بیشتر مد نظر قرار دارد و به‌تدریج در حوزه خواهران آموزش داده می‌شود که از جمله آن‌ها مهارت‌های ارتباطی برای مبلغات است.

اسکندری بیان کرد: 32 هزار بانوی طلبه در سیر مطالعاتی ما در سال قبل حضور داشتند و امسال نیز 50 عنوان کتاب عمدتا با موضوعات خانوادگی در اختیار بانوان قرار دارد که تنها در فصل بهار، قریب به 12 هزار نفر شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی ما شرکت بیش از 40 هزار نفر است.

وی با اشاره به ارکان تبلیغ که شامل محتوا و روش تبلیغ می‌شود افزود: تحولات خوبی نیز در بحث روش‌های تبلیغی داریم که از جمله برنامه‌های نرم‌افزاری متعدد در انجام تبلیغ، تهیه و تولید شده است.

اسکندری عنوان کرد: همچنین در بحث خادمان رضوی و یاوران نماز حدود 474 کانون تشکیل شده است و بنا داریم کانون‌های قرآنی هم فعال شوند.   

همچنین بذرافشان، مشاور معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران گفت: فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه متعدد است که برخی به سیاست‌گذاری، اعزام و پشتیبانی و برخی فعالیت‌ها نیز به صورت چهره به چهره و فضای مجازی است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت حوزه خواهران با وجود 150 هزار طلبه خواهر ضرورت بهره‌گیری موثرتر از آنان در امر تبلیغ با رویکرد سبک زندگی دینی بیشتر از گذشته حس می‌شود.

وی با بیان اینکه 37 هزار و 500 نفر در سامانه تبلیغی ما ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: برای آنان برنامه‌ریزی تبلیغی صورت خواهد گرفت، همچنین یک نظرسنجی در مورد سبک زندگی انجام داده‌ایم و متناسب با این مسئله به اعزام مبلغات اقدام خواهیم کرد.

بذرافشان تصریح کرد: در این نظرسنجی 18 هزار مبلغه در طول 75 روز مشارکت داشته‌اند و نتایج نظرسنجی در برنامه‌ریزی‌های تبلیغی مورد استفاده قرار می گیرد همچنین از دیگر کارهای صورت گرفته فراهم شدن امکان برپایی نشست‌های آنلاین برای 500 مدرسه علمیه خواهران است.

captcha