پیش‌بینی 30 همایش طلایه‌داران تبلیغ به مناسبت ماه محرم در خوزستان
کد خبر: 3645799
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

پیش‌بینی 30 همایش طلایه‌داران تبلیغ به مناسبت ماه محرم در خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و اهمیت وحدت رویه در بین مبلغان امسال مجموعاً 30 همایش طلایه‌داران تبلیغ به مناسبت این ماه در استان پیش‌بینی و طراحی شد که از این تعداد 28 همایش برگزار شد.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و فرصت تبلیغی بی‌نظیری که در این ماه در اختیار مبلغان برای معرفت‌افزایی و تعمیق باورهای دینی مردم وجود دارد و همچنین با توجه به اهمیت وحدت رویه در بین مبلغان امسال مجموعاً 30 همایش طلایه‌داران تبلیغ در استان پیش‌بینی و طراحی شد که در یک هفته منتهی به ماه محرم در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد 28 همایش در 25 شهر استان برگزار شد، اعلام کرد: در مجموع 1651 مبلغ آقا و 924 نفر از بانوان مبلغ در این همایش‌ها شرکت کردند. در مجموع 2هزار و 575 مبلغ از سراسر استان در این همایش‌ها حضور یافتند. دو همایش دیگر در روزهای آتی برگزار می‌شود.

فردآقایی ادامه داد: استاد دکتر مروتی، استاد حجت الاسلام و المسلمین ندیمی، خانم فیروزیزدی، از جمله استادان دعوت شده از قم و تهران برای حضور در این همایش‌ها بودند. برخی از این همایش‌ها نیز با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها همراه بود.

مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: به دنبال برگزاری این همایش‌ها از ابتدای ماه محرم مبلغان در مناطق تبلیغی خود مستقر شده و فعالیت‌ تبلیغی خود را آغاز کردند. مطابق آمار سامانه سجام، 1670 مبلغ در این سامانه ثبت‌ درخواست کرده‌اند که از این بین 1002 نفر آقا و 668 نفر از میان بانوان مبلغه هستند که در مناطق تبلیغی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و نمازخانه‌های ادارات حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه آمار مبلغان در سامانه سجام به نسبت دهه اول محرم سال گذشته چهل درصد افزایش را نشان می‌دهد، اظهار کرد: این موضوع نشانگر رغبت مردم ما در مناطق مختلف استان به برپایی این جلسات و وجود طلاب و مبلغانی است که با حضورشان در استان منشأ خیر و برکت هستند.

فردآقایی بیان کرد: محورهای سخنرانی این مبلغان در رأس همه موضوعات مسئله عاشورا، علل قیام حضرت اباعبدالله(ع) و جریان‌شناسی عاشورا است و در کنار آن موضوعات روز از جمله اقتصاد مقاومتی، پرهیز از اسراف، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد،‌ طلاق، تحکیم خانواده، تربیت فرزند، جنگ نرم و مخاطرات فضای مجازی در دستور کار محتوایی مبلغان قرار دارد.

captcha